دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

رقابت ۲۰ نوازنده در دومین دوسالانه جایزه باربد

دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد

سینماپرس: دومین دوسالانه جایزه باربد که با حضور ٢٠ نوازنده پیانو آغاز به کار کرده بود، امروز برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، فرهنگسرای نیاوران یکشنبه ۵ اسفند ماه میزبان بیست پیانیست نوجوان و جوانی بوده که به مرحله نهایی و اجراهای صحنه ای راه یافته بودند. این بیست نوازنده قطعات خود را در حضور هیات داوران متشکل از رافائل میناسکانیان، گاگیگ بابائیان، ربکا آشوقیان، آرپینه اسرائیلیان، تامارا دولیدزه و امیر صراف اجرا کردند.

گروه ابتدایی از رده سنی الف تا سن ١١ سال متشکل از ارسام افضلی از کرج، مهرسا باقری از اهواز، آرین اشرف از شیراز، سید محمدپارسا رئیس‌زاده موسویان از تهران، آیلین حنیفه از زنجان روی صحنه حاضر شده و به اجرای برنامه پرداختند. در بخش بعدی که رده سنی ب تا سن ١٦ سال را شامل می شد، بشی مخلصی از تهران، ساغر حاجی محمدجوادی از تهران، سینا ناظری از مشهد، شهزاد احتشامی از کرج، سیامک دارایی از کرج روی سن حضور پیدا کردند ضمن اینکه نیما شناوری از تهران، حمیدرضا شریف‌پور از تهران، آریان میکاییلی از تهران، یلدا جهانگیری از نیشابور، پویا خدایی از سمنان شرکت کنندگان بخش بعدی تا سن ٢٢ سال را شامل می شدند.

بخش آخر این برنامه با اجرای صحنه ای رده سنی د تا سن  ۳۲ بودند که سهراب قربانی از رشت، پگاه کشاورز طالبی از تهران، ارشیا قربانی از تهران، افشین نصرتی از تهران، فؤاد سلج محمودی از تهران هم آخرین شرکت کنندگان این برنامه بودند.

رپرتوار اجرایی برای هر رده سنی با توجه به میزان توانایی و مهارت آنها انتخاب شده بود که شامل آثار بتهوون، چایکوفسکی، مندلسون، موتسارت بود.

بعد از اتمام داوری، آرپینه اسرائیلیان یکی از اعضای هیات داوران در گفتگو با روابط عمومی دومین جایزه پیانو باربد درباره سطح اجرایی شرکت کنندگان توضیح داد: سطح شرکت‌کنندگان خیلی به هم نزدیک بود. اغلب بچه‌ها آمادگی خوبی داشتند ولی ما در نهایت از بین ۵ نفر باید یک نفر را انتخاب می‌کردیم. در کل من از سطح شرکت‌کنندگان راضی بودم.

وی درباره تفاوت نوازندگان تهران و شهرهای دیگر هم گفت: من تفاوت چندانی در بین شرکت‌کنندگان تهران و شهرستانها ندیدم. ما اصلاً به این موضوع فکر نکردیم که شرکت‌کنندگان اهل کدام منطقه هستند چون سطح اجرایی نوازنده‌ها نزدیک به هم بود. فکر می‌کنم اکثر نوازنده‌های شهرستانی هم در خود تهران کار می‌کنند البته در این دوره رپرتوار اجرایی از قبل انتخاب شده و آزاد نبودند ولی در دوره قبل برنامه اجرایی آزاد بود و شرکت کنندگان هر چه می‌خواستند می‌زدند. در حال حاضر جشنواره تمیز و آکادمیک‌تر شده است.

دومین جایزه پیانو باربد امروز امروز دوشنبه ۶ اسفندماه ساعت ۱۸ طی مراسمی با معرفی نفرات برگزیده در فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.