دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

برگزیده چهارمین دوره جشنواره جام‌جم:

جشنواره جام‌جم برای تشویق انیمیشن‌سازان گام برداشته است

رضا تقدسی

سینماپرس: رضا تقدسی گفت: جشنواره جام‌جم باعث دیده شدن، تشویق هنرمندان انیمیشن تلویزیونی و ایجاد اشتیاق میان هنرمندان می‌شود.

به گزارش سینماپرس، رضا تقدسی برگزیده چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم در بخش بهترین تهیه‌کنندگی برای برنامه «مهارت‌های زندگی» کیفیت انیمیشن‌سازی را هر ساله نسبت به سال قبل رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: هر تخصصی در مسیر فعالیت و کارآفرینی قرار گیرد خود به خود باعث بالا رفتن کیفیت کار آن تخصص می‌شود، انیمیشن هم در این مسیر قرار گرفته، چون رقابتی بین انیمیشن‌سازها شکل گرفته و این مسیر پیشرفت رو به رشد بوده است.

این فعال صنعت انیمیشن‌سازی ضمن برشماری نقاط ضعف و قوت انیمیشن ایران افزود: در حال حاضر جوانان خوب و با استعدادی وارد این حوزه می‌شوند و همین موضوع کیفیت انیمیشن را افزایش می‌دهد؛ از نقاط ضعف انیمیشن‌سازی هم می‌توان به کاهش سفارش‌ها و فعالیت در این عرصه اشاره کرد.

تقدسی در مقایسه‌ای میان انیمیشن‌سازی ایران و خارج از کشور گفت: بخش عمده انیمیشن‌های دنیا در حوزه برنامه‌های تلویزیونی بوده است، ما در هر دو بخش سینمایی و تلویزیونی پیشرفت‌های خوبی کردیم، هر سال چند انیمیشن سینمایی ساخته می‌شود که شاهد بالا رفتن کیفیت آن‌ها هستیم. در زمینه انیمیشن‌ تلویزیونی هم انیمیشن ایران در سطح جهان در میانه‌ی خوبی قرار دارد، یعنی انیمیشنی که ساخته می‌شود با انیمیشن‌های تلویزیونی دنیا قابل رقابت است.

او با بررسی میزان اثرگذاری جشنواره جام‌جم در بهبود کار انیمیشن‌سازان تصریح کرد: جشنواره جام‌جم هرسالی که برگزار شود، جمعیتی از انیمیشن سازان را برای رقابت شکل می دهد. این جشنواره باعث دیده شدن، تشویق هنرمندان انیمیشن تلویزیونی و ایجاد اشتیاق میان هنرمندان می‌شود.

تقدسی خاطرنشان کرد: انیمیشن حرفه‌ای در ایران در دهه هفتاد آغاز به کار کرد، از آن زمان شاهد شکل‌گیری شرکت‌های جدیدی بودیم که باعث رشد انیمیشن در کشور شدند، البته به دلایل مختلف تولید کمتر شده و عمده انیمیشن‌ها برنامه‌هایی هستند که تلویزیون سفارش دهنده آن‌ها است. من فکر می‌کنم اگر بنابر نیاز تلویزیون فرهنگ خودمان را در آثار تولیدی منعکس کنیم، می‌توانیم موجب رشد این صنعت در کشور و نیز محتوای مورد نیاز جامعه شویم. باید از شرکت‌هایی که در جهت رشد انیمیشن فعالیت می‌کنند حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.