چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

دلنوشته‌ای برای سومین سال درگذشت کارگردان «یوسف پیامبر»

سینمای انقلابی بدون «سلحشور» احساس تنهایی می‌کند

فرج الله سلحشور

سینماپرس: همزمان با سالروز درگذشت فرج الله سلحشور، کارگردان متعهد سینمای ایران، یکی از شاگردانش دلنوشته ای خطاب به این هنرمند انقلاب اسلامی منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، امروز ۸ اسفندماه، سومین سال درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی زنده یاد «فرج الله سلحشور» است. کارگردانی که با ساخت سریال «یوسف پیامبر(ع)» به دل‌های بسیاری در سراسر دنیا نفوذ کرد. به مناسبت درگذشت این هنرمند (رضا نبی‌ئی) یکی از شاگردانش دلنوشته‌ای را در اختیار یک رسانه قرار داده که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

استاد عزیزم چه سخت بود سه سال بدون شما

شما دیگر نیستید و سینمای متعهد و انقلابی که برگرفته از فرهنگ حزب اللهی کشور است به شدت احساس تنهایی می‌کند.

در این وضعیت اسفناک فرهنگی نبود هنرمندمتعهدی چون شما برای سینمای اسلامی خسارتی جبران ناپذیر است.

به ویژه برای ما که داشتیم انقلابی‌گری و ثابت قدم ماندن روی آرمان‌ها را از شما می‌آموختیم.

شما می‌دانستید که هنر به ویژه فیلم و سریال یکی از تأثیرگذارترین ابزارها برای تبلیغ است که هالیود و سینماهای غربی از آن به بهترین شکل برای به انحراف کشیدن ذهن های مردم دنیا استفاده می‌کنند. و به همین دلیل فریاد می‌زدید مراقب نفوذ استکبار و صهیونیست‌ها در هنر باشید.

ولی جریان روشنفکر غرب‌زده سینما به شما طعنه می‌زدند و شما را افراطی و تندرو خطاب می‌کردند.

ولی شما چون اقیانوسی پرعمق و آرام به فعالیت‌های خودادامه دادید و ساده زیستی و انقلابی گری خود را حفظ کردید و اجازه ندادید غرب زدگی و فرهنگ غربی که تجملات دنیایی را به همراه دارد در روحیه شما تأثیر بگذارد.

بعد از پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی احساس تکلیف کردید و وارد میدان پرخطر سینما شدید و از آن به بهترین شکل استفاده کردید.

در دهه شصت مجاهدت و رشادت‌های رزمندگان را به تصویر کشیدید و فرهنگ بسیجی ودفاع مقدس را ترویج دادید.

در دهه‌های هفتاد و هشتاد سریال‌های فاخر قرآنی را که زبان‌زد بسیاری از مردم دنیاست را کار کردید که واقعا سریال‌هایی در شأن جمهوری اسلامی است.

در دهه نود نیز جریان فیلم و سریال‌سازی اسلامی را در کشور راه‌اندازی کردید که در کنار آن نیروهای مذهبی زیادی را تربیت کردید.

علاوه بر آن در این دهه سریال جهانی حضرت موسی(ع) را نیز به نگارش درآورید که ان شاء الله امیدوارم این فیلم هرچه زودتر ساخته شود و مردم دنیا را آگاه تر کند.

بله استاد گرانقدر شما مهدی نریمان جنگ نرم بودید و به موقع به خط زدید و رشادت آفریدید.

برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن به مهدی نریمان‌های زیادی احتیاج داریم که شما این راه را برای نسل جوان مومن انقلابی هموار کرده‌اید.

در وصف شما همین بس که رهبر حکیم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظ الله)فرمودند: شهید آوینی و مرحوم سلحشور از پیش آهنگان فرهنگی کشور بودند. این تمجید امام امت خود مهر تاییدی بر عملکرد انقلابی شماست.

امیدوارم بتوانم راهتان را ادامه دهم.

روحتان شاد و یادتان گرامی باد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.