چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

در پی راه اندازی سامانه فروش سینمای ایران عنوان شد:

شفاف سازی در سینما ضروری و مهم است

جمال شورجه

سینماپرس: جمال شورجه کارگردان مطرح سینمای کشور درباره راه اندازی سامانه فروش سینمای ایران گفت: این حرکت در جهت شفاف سازی که سازمان سینمایی به دنبال آن است حرکت بسیار خوب و مثبتی است؛ در سال های گذشته شاهد بودیم که سرمایه گذارها و تهیه کنندگان در مورد پرداخت ها اختلافاتی باهم داشتند که با وجود این سامانه که همه جزئیات را دربر دارد دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی در گفتگو با سینماپرس افزود:: البته نکته مهمی که در این سامانه باید به آن توجه داشت به روز بودن و اطلاعات صحیح است درواقع مدیران این سامانه باید با اطلاعات صحیح اقدام به شفاف سازی در مورد فیلم ها کنند زیرا در این صورت می توان مطمئن بود که این سامانه صادق و منصف عمل کرده است.

این تهیه کننده سینما با بیان اینکه این سامانه هرچقدر صادق تر باشد به نفع سینما است، اظهار داشت: ایجاد چنین سامانه ای قطعاً برای سینمای ایران خوب است و موجب رشد آن خواهد شد اما به موازات آن مسئولان امر نیز باید در صحت و درستی اطلاعات کوشا باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که کشور دارد و مردم کنجکاو هزینه و مخارج در همه امور هستند شفاف سازی ضروری و مهم است و خوشبختانه سازمان سینمایی نیز اقدام به این امر کرده است. شفاف سازی موجب می شود تا ارتباط مردم با نهادهای دولتی بیشتر و موجب همدلی شود.

شورجه همچنین گفت: امروز در کشور شرایط اقتصادی مناسبی نداریم به همین دلیل لازم است اطلاعات مربوط به خرج و مخارج به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد زیرا مردم حق دارند بدانند نهادها و سازمان تا چه اندازه هزینه دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان سینمایی هم شفاف سازی را شروع کرد و در اولین شفاف سازی خود که اسامی وام گیرندگان را اعلام کرده بود اسم خودم را دیدم که تا این اعلام هیچ فردی از این اسامی خبر نداشت و این اطلاع رسانی حرکتی درست بود. به دنبال آن ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر نیز هزینه های جشنواره را اعلام کرد. خوب است تا علاقمندان سینما باخبر باشند که چقدر برای جوایز، برگزاری مراسم ها، داورها و ... هزینه شده است که این اتفاق خوب افتاد.

شورجه یادآور شد: با توجه به حساسیت ها و سم پاشی هایی که اتفاق می افتد و مغرضین به دنبال منافعی هستند تا از هر چیزی ایراد بگیرند، هرکدام از مخارج و هزینه ها توضیح داده شود خوب است. باید مردم را امین و شریک خود بدانیم تا آنها هم خود را به دولت نزدیک کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.