جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

پیام دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به جشنواره ١٠٠

پرويز كرمي

سینماپرس: پیام پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به جشنواره ١٠٠ اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، پرویز کرمی مشاور علمی و فناوری رییس جمهوری، در پیامی به جشنواره گفت: هنر، از میان بردارنده‌ی مرزِ رویا و راستینه است. هنر، زبان ناگفته‌های زیبا و ناشنیده‌های دلرباست. هنرمند در این میان، راهبر است و راهگشا. طی چند دهه فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای، دریافته‌ام که سینما، هنر-صنعتی‌ست که فرهنگساز است و فرهنگباز. هم می‌سازد و هم می‌بازد. هم باور می‌آفریند و هم ایمان را فرو می‌ریزاند. هر چه انسان امروز، فرهیخته‌تر و داناتر می‌شود، از ظرف حوصله‌اش کم می شود و هر چه ابزارش تواناتر می‌شود، توانایی تسلط بر ساخته‌هایش نیز کاهش می‌یابد.

رسم روزگار همین است. چندصباحی پیش از این، یک ثانیه، یک لحظه بود و تمام. اما اینک هر ثانیه، زمانی است که در آن میلیاردها واژه از اطلاعات و آگاهی، میان میلیاردها انسان در جهان، جابه‌جا می‌شود. دقیقه، زمانی است که در این زمانه، ارزشی بس فراتر از هر زمان دیگری یافته است و هنرمندِ هوشمندِ معاصر، از هر ثانیه‌اش، ساعت‌ها فکر و تحلیل خلق می‌کند. از این بابت، جملگی می‌باید که شکرگزار باشیم که هر لحظه از عمرمان، بارورِ باورهاست؛ باورهایی که فردایی خواستنی را برای نوع بشر، متصور است.

در این میان، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، غنیمتی گرانمایه است در میانِ هوی و های ایام. در آثار برگزیده این رویداد، با زبانی مفید، مختصر و موثر؛ اندیشه‌های هنرمندانه، بیان می‌شوند و بی‌شک به جان مخاطبان می‌نشیند و بر همین مدار، استمرار می‌یابد. خرسندم از اینکه دوره‌های منظم این جشنواره دوست‌داشتنی را هر سال شاهد هستم. آرزومندم که این گلستان، همچنان رنگارنگ و شاداب بماناد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.