یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

سیدعباس صالحی:

نظارت ما بر شبکه نمایش خانگی کمتر نشده است

سید عباس صالحی*

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظارت ما بر محتوای آثاری که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود کم‌تر نشده و شورای نظارت مثل گذشته کارها را ارزیابی می‌کند.

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال و در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم نظارت کافی وزارت ارشاد بر محتوای آثاری که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، گفت: نظارت ما بر آثاری که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود کمتر نشده است.

وی ادامه داد: شورای نظارتی در وزارت ارشاد وجود دارد که با همان معیارها و مجموعه‌ای که با آن وارد فضای نمایش شدیم باید کارها را ارزیابی کند و در آن شورا تاکید شده که معیارها با دقت دنبال شود و انشاله با همان مسیر این کارها دنبال می‌شود.

وزیر ارشاد ضمن بیان اینکه موارد اخلاقی در برخی سریال‌ها وجود داشته است، بیان داشت: مواردی در این سریال‌ها وجود داشته که هم به تهیه کننده‌ها و هم به شورای نظارت تذکر دادیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران نیز گفت: در حوزه فرهنگ به علت این نظام ارتباطی با همه حوزه‌هایی که در زندگی اجتماعی دارد ضرورتی مضاعف دارد. به نظر می‌آید اتفاقاتی که در حال رخ دادن است امیدی را ایجاد می‌کند برای اینکه مطالعات در حوزه فرهنگ را جدی‌تر بگیریم. در حوزه مطالعات بنیادین و مطالعات کاربردی، فرصت‌های و ‌زمینه‌های متعدد و متنوعی وجود دارد. در حوزه مطالعات بنیادین اگر ما با مطالعات میان رشته‌ای، نگاه، نظر و دریچه نگاهمان را به بحث‌های زیرساختی فرهنگی نتوانیم قوی کنیم، بنایی که خواهیم ساخت بنایی متزلزل خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره عنوان داشت: ما در حوزه‌های مختلف فلسفه فرهنگ، سیاست‌گذاری فرهنگی و شاخص‌های فرهنگی باید ببینیم که شاخص‌های‌مان تا چه حد فراملی است که باید آنها را با تولید ملی تکمیل کنیم. همچنین در مطالعات کاربردی هم ده‌ها و صدها حوزه‌ داریم که مطالعات میان رشته‌ای حوزه فرهنگ در این مورد به ما کمک می‌کند. به نظر می‌آید اتفاق‌هایی مثل این جشنواره که بیشتر نگاهشان با نگاه میان رشته‌ای حرکت می‌کند به ما کمک می‌کند تا در سیاست‌گذاری فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی و اقدامات فرهنگی با چشم بیناتر و وسیع‌تری عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری مبنی بر فشن شوی لواسان و عدم نظارت ارشاد روی فعالیت آنها نیز گفت: توضیحاتی در این باره ارائه دادیم اما در هر حال امکان رخ دادن هر تخلفی وجود دارد. این تالار مجوزی نداشته و ما نیز بلافاصله بعد از این اتفاق با آنها برخورد کردیم و آنها به مراجع انتظامی و قضائی ارجاع داده شدند. در فضای زندگی اجتماعی که متکثر و گسترده‌تر است تخلفاتی بدون اطلاع صورت می‌گیرد که مهم نوع برخورد با آن تخلف است. این تالار، تالار آزادی بوده و جزو زیر مجموعه‌های وزارت ارشاد نبوده است و آن تالار بدون اطلاع دست به چنین اقدامی زده است که با آن برخورد شد.

صالحی درباره حکم سرپرست معاونت مطبوعاتی نیز بیان داشت: این حکم موقت است و ما گفتیم که آقای محمدمهدی احمدی با حفظ سمت سرپرستی را به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.