سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

نمایش «چتر سبز نخل جهرم» در شبکه مستند

شبکه مستند

سینماپرس: تازه ترین قسمت از مجموعه «گنجینه» شبکه مستند به نمایش مستندهای «نخل و یادگارهای معماری» و «رنگ‌های پاییزی» و «چتر سبز نخل جهرم» اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، حنیف شهپرراد تهیه‌کننده «گنجینه» درباره تازه‌ترین قسمت از این مجموعه مستند گفت: «نخل و یادگارهای معماری» قسمت پنجم و «رنگ‌های پاییزی» قسمت دوم از مجموعه هفت قسمتی «چتر سبز نخل جهرم» هستند که سال‌های ۶۶ و ۶۷ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد ضابطی جهرمی در شبکه دو تلویزیون تولید شده‌اند.

وی افزود: این مجموعه تصویر کاملی از نخلستان و معماری شهر جهرم ارائه می‌دهد و در آن تصاویر بکر و باکیفیتی وجود دارد که توسط مرتضی پورصمدی ضبط شده است.

شهپرراد تصریح کرد: «نخل و یادگارهای معماری» و «رنگ‌های پاییزی» به‌تازگی توسط لابراتوار ترمیم و تصحیح رنگ شده‌اند و لازم است از همراهی پدرام عظیمی مدیر امور لابراتوار فیلم رسانه ملی قدردانی کنم.

وی ادامه داد: به‌جرئت می‌توان گفت «چتر سبز نخل جهرم» از کامل‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمان خود درباره یک شهر ساخته‌شده است، یکی از قسمت‌های آن یعنی «نخل و یادگارهای معماری» نیز سال ۶۹ موفق به دریافت جایزه مدال طلای بهترین فیلم و جایزه ویژه هیأت داوران از جشنواره لوزان سوئیس شده است.

«گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد تولیدشده و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

این مجموعه مستند چهارشنبه‌ها حدود ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.