یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

سینماگران و جشنواره فجر سی و هفتم/۶

سربخش: جشنواره فجر در ۴۰ سالگی انقلاب، ایران را به صورت «ویران شهر» نشان داد/ آقایان سینمای ایران را به کدام سمت می برید؟

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی پس از اتمام سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با انتقاد شدید از مسئولان سینمایی و فیلم های حاضر در این رویداد گفت: جشنواره فجر در ۴۰ سالگی انقلاب، ایران اسلامی را به صورت «ویران شهر» نشان داد، اتفاقی شرم آور و ناراحت کننده که به هیچ عنوان در شأن جشنواره فیلم انقلاب نبود.

مدیر مسئول نشریه سینما رسانه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه اهالی سینما، منتقدان و کارشناسان امید داشتند در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر کاری شایسته راجع به انقلاب انجام دهد اما متأسفانه مطابق سال های گذشته سینما در این خصوص حرفی برای گفتن نداشت و در واقع با سکوت از کنار چهلمین سال پیروزی انقلاب گذشت.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره نه تنها هیچ تصویری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم آن ارائه نکرد بلکه بالعکس تا می توانست با سیاه نمایی و بدگویی ایران اسلامی را ویرانه نشان داد. ما در این دوره از جشنواره شاهد حضور فیلم هایی بودیم که حقیقتاً در شأن ملت انقلابی ایران اسلامی نبود؛ اما خوب بحمدالله مردم قدرشناس، فهیم و خردمند ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ماه به رغم سرمای شدید هوا و بارندگی به خیابان ها آمدند و جواب همه بدخواهان انقلاب اسلامی را دادند؛ اما همه این ها کافی نیست و این وظیفه سینما و سینماگران و مدیران فرهنگی کشور است که از مقوله مهم انقلاب اسلامی در سینما غافل نشوند.

سربخش تأکید کرد: عقب افتادگی های شدیدی که ما در سینمای کشور شاهد هستیم باید جبران شود و سینما موظف است جریان انقلاب را همراهی کند. متأسفانه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ما شاهد بودیم بیش از ۸۰ درصد فیلم ها چه در بخش سودای سیمرغ و چه در بخش نگاه نو چهره نازیبا و کریهی از کشور نشان دادند البته تعداد اندکی فیلم هم بود که چهره ایران اسلامی را تیره و تار نشان ندادند اما این تعداد اندک در مقابل انبوهی از فیلم های سیاه رسماً هیچ است!

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل تصریح کرد: آمار نشان می دهد نزدیک به ۴۰ درصد فیلم های این دوره از جشنواره به مقوله خیانت اشاره داشت؛ این اتفاقات حساب شده است و به بی برنامگی مدیران سینمایی که معلوم نیست اصلاً چه کاری انجام می دهند بر می گردد! این وظیفه مدیران سینمایی بود که از مدت ها قبل برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ویژه ای داشته باشند اما این کار را نکردند.

این کارشناس در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: آقایان سینمای ایران جایی برای عرضه مضامینی چون خیانت و فساد نیست! ما از شما گله داریم! آقایان سینمای ایران را به کدام سمت می برید؟ چه چیزی به خورد جوانان این مملکت می دهید؟ این کارها شایسته نیست. فیلم ها و حرف های شما مطابق با خواست مردم و فرهنگ کشور نیست. این را بدانید که با این همه فیلم های سیاه نمی توانید مردم را از راه درست به بیراهه هدایت کنید، این مردم فهیم هستند و راه درست را می روند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.