یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

سینماگران و افزایش قیمت بلیت سینماها/۴

ساداتیان: افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت سینماها نمی تواند باعث ریزش مخاطب شود/ برای بخشی از جامعه افزایش قیمت بلیت سینماها سنگین است

حضور سیدجمال ساداتیان در غرفه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینما در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید گفت: کسانی که فکر می کنند افزایش قیمت بلیت سینماها می تواند باعث ریزش مخاطب شود در اشتباه هستند چرا که افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت سینماها رقمی نیست که بتواند باعث ریزش مخاطب شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «متری شش و نیم» و «جامه دران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی ۶ ماه گذشته قیمت همه چیز در کشور حداقل ۲ برابر شده جز قیمت بنزین و بلیت سینما، این در حالی است که هزینه تولید یک فیلم سینمایی خیلی بالا رفته، هزینه نگهداری از یک سالن سینما هم بسیار زیاد شده؛ به عنوان مثال امروزه همه سینماها دیجیتال شده اند و مصرف لامپ برای نمایش فیلم ها بسیار بالا رفته، ما تا همین چند ماه پیش یک لامپ را به قیمت ۴ میلیون تومان خریداری می کردیم اما در حال حاضر قیمت یک لامپ به ۲۰ میلیون تومان رسیده که تازه گیرمان هم نمی آید!

وی ادامه داد: از این رو افزایش قیمت بلیت سینماها امری بدیهی است چرا که قیمت بلیت باید با هزینه کردها تناسب داشته باشد؛ البته این افزایش ۲۵ درصدی هم که پیش بینی شده باز هم کفاف افزایش شدید هزینه ها را نمی دهد اما به هر حال بهتر از این است که افزایش پیدا نکند.

ساداتیان در پاسخ به این سوأل که با توجه به تورم و گرانی که به آن اشاره کردید فکر نمی کنید بخشی از افراد جامعه دیگر نتوانند حتی برای سالی یک بار به سینما بروند اظهار داشت: قطعاً برای بخشی از افراد جامعه افزایش قیمت بلیت سینماها سنگین است و قدرت خرید آن ها را پایین می آورد. من منکر این قضیه نیستم اما این را هم باید در نظر بگیریم که بخش دیگری از افراد جامعه هستند که این قیمت ها برایشان تأثیرگذار نیست؛ باید دید کدامیک از این ۲ قشر بیشتر به سینما علاقه دارند و به سینما می روند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «برف روی کاج ها» خاطرنشان کرد: به هر حال هر اتفاقی هم جنبه های مثبت دارد هم جنبه های منفی!؛ بنده خوب خاطرم هست که در سال های گذشته هم این بحث ها مطرح بود. مثلاً زمانی که قرار بود قیمت بلیت از ۱۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند باز هم عده ای می گفتند که این اتفاق منجر به کاهش شدید مخاطبان می شود در صورتی که همه ما شاهد بودیم پیش بینی های شان غلط از آب درآمد و مردم همچنان به سینما رفتن شان ادامه دادند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: به عقیده بنده آنچه مردم را به سینما رفتن تشویق می کند فیلم خوب است؛ ما نباید از یاد ببریم که مخاطبان ما ۸۰ میلیون نفر نیستند. در کل کشور ما نهایتاً ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم علاقه دارند به سینما بروند و فیلم ببنیند و در میان آن ها هم شاید تنها حدود ۱/۵ تا ۲ درصد افراد جامعه هستند که به سینما می روند و حضور همین افراد هم برای سینما کفایت می کند و اقتصاد سینما را می چرخاند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.