یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

سینماگران و ثبت صنوف در وزارت کار/۴

عباسی: خانه سینما نهادی الکن، ناتوان و همراه با عملکردهای عجیب شده است/ اجازه نمی دهیم با حرف زور آزادی عمل صنوف را بگیرند

پیمان عباسی

سینماپرس: پیمان عباسی عضو کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران در پی اجبار هیأت مدیره خانه سینما برای ثبت صنوف سینمایی در وزارت کار با انتقاد شدید نسبت به این اتفاق گفت: خانه سینما نهادی الکن، ناتوان و همراه با عملکردهای عجیب شده است، مسئولان، خانه سینما را نهادی کج و کوله کرده اند و هیچ حساب و کتاب درستی در عملکردهای شان دیده نمی شود.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «زهر مار» و «یادم تو را فراموش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان خانه سینما مدت ها است صنوف را به حال خود رها کرده اند و هیچ اقدام صنفی برای رفع مشکلات زندگی و تأمین معیشت حداقلی آن ها صورت نمی گیرد، بسیاری از اهالی سینما سال ها است در بیکاری مطلق به سر می برند و شرمنده خانواده های خود شده اند و بهتر است مدیران به جای آنکه اصرار بر انجام کارهایی نظیر ثبت این نهاد ذیل وزارت کار داشته باشند کمی به فکر تأمین حداقل های زندگی سینماگران باشند.

وی ادامه داد: سینما بسیار بی رحم است؛ متأسفانه مدت ها است بسیاری از فیلمسازان نامدار و بزرگ این کشور که آثار درخشانی را از خود به یادگار گذاشته اند امکان حضور و فعالیت ندارند و در صنوف دیگر نیز وضعیت به همین صورت است. آنقدر اوضاع ما بد است که از کمک هر نهادی برای بهبود وضعیت زندگی اهالی سینما استقبال می کنیم حتی اگر آن نهاد کمیته امداد باشد با طیب خاطر به استقبالش می رویم اما اجازه نمی دهیم آزادی عمل صنوف را با انجام کارهای غلط از ما بگیرند.

عباسی خاطرنشان کرد: ثبت صنوف ذیل وزارت کار وقتی هیچ دستاورد مثبتی برای تأمین معیشت و حداقل های زندگی اهالی سینما در پی ندارد به چه دردی می خورد؟ جز حرف زور چیزی نیست! اگر این ثبت باعث می شد تا حمایت های مالی ویژه ای از اهالی سینمای کشور صورت بگیرد خوب بود اما حالا هیچ کارایی و دستاوردی ندارد و معلوم است که اهالی سینما از این اتفاق استقبال نخواهند کرد.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: ما  این روزها حق بیمه مان را خودمان می دیم، بیمه تکمیلی با رقمی بالاتر از صنوف غیرسینمایی در اختیار ما گذاشته می شود ما بیشترین پول را برای گرفتن کمترین امکانات می دهیم، آیا این معنای واقعی صنف و کار صنفی است؟ خانه سینما واقعاً چه کاری انجام می دهد؟ ما نباید پول بیمه مان را که روزگاری قرار بود خانه سینما پرداخت کند از جیب بدهیم! آقایان بهتر است به فکر این وضعیت محیرالعقول و عجیب باشند که در هیچ جای دنیا نمونه آن مشاهده نمی شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.