جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

رژه «هزار پا» روی مشکلات اقتصادی مردم

فیلم سینمایی هزارپا

سینماپرس: سازندگان فیلم «هزارپا» در بدعتی جدید نسخه‌ای سریالی از فیلم خود را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی منتشر کرده اند که مخاطبان مجبورشده اند برای دیدن ان هزینه بیشتری پرداخت کنند

فیلم هزارپا یکی از پرمخاطب‌ترین آثار سینمایی اکران شده در سال ۹۷ بود فیلمی که طبعاً با تبلیغات و فروش بالا و البته حضور بازیگران شناخته‌شده به فروش سی‌میلیاردی دست‌یافت و بسیاری نیز منتظر انتشار نسخه دی‌وی‌دی آن بودند و درنهایت نیز نیمه اسفندماه در شبکه نمایش خانگی منتشر شد، اما نکته قابل‌تأمل عنوان قسمت‌بندی و مینی سریال بودن در پخش نمایش خانگی آن است که روی جلد دی‌وی‌دی نیز با صراحت ذکرشده است.

اتفاق نادری که نمونه‌ی از آن به چشم نخورده و صدالبته تعجب بسیاری از مخاطبان همیشگی این بخش از سینما را نیز برانگیخت. فیلمی که در سینما باقیمت بلیت حدود ۱۵ هزار تومان و البته نیم‌بها بودن برخی روز‌ها بسیاری از مردم را به سینما‌ها کشاند و حال در انتشار نسخه خانگی تبدیل به مینی سریال با هر قسمت ده هزار تومان عرضه‌شده است.

بدعتی که متأسفانه می‌توان آن را به‌نوعی سودجویی برای کسب درآمد حتی از فروش و انتشار در شبکه نمایش خانگی عنوان کرد. اینکه چرا عوامل و دست‌اندرکاران فیلم دست به چنین اقدامی زدند کاملاً گویا و مشخص است، اما تعجبِ تأسف‌آور زمانی ست که وزارت ارشاد نیز تن به صدور چنین مجوزی داده است.

البته شاید مدیران مربوطه با توجیه زمان بالا اقدام به صدور چنین مجوز کرده باشند، اما آیا بهتر نبود تاوان تایم بالای فیلم را به‌جای آنکه مردم از جیب آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی پرداخت کنند تولیدکنندگان این فیلم سینمایی می‌پرداختند؟ همان‌طور که در فیلم سینمایی محمد رسول‌الله بازمان بالا تنها در یک نسخه ارائه شد.


متأسفانه باید گفت: با انتشار چندقسمتی فیلم هزارپا در شبکه نمایش خانگی بی‌تردید بدعت غلط و اشتباهی در سینما و انتشار نسخه خانگی گذاشته شد، زیرا با حداقل پخش دو یا چندقسمتی فیلم‌های سینمایی که قیمت تمام‌شده آن‌ها فارغ از زمان صرف شده که ازقضا هفته یک قسمت ارائه خواهد شد و همچنین تهیه دی‌وی‌دی فیلم که در پرده سینما‌ها تنها ۱۵ یا در روز‌های نیم‌بها ۸ هزار تومان تمام‌شده است برای تهیه نسخه خانگی حداقل و با علم بر دوقسمتی بودن مبلغ ۲۰ هزار تومان باید پرداخت شود و قطعاً در آینده نه‌چندان دور می‌بایست شاهد افزایش و رو آوردن سازندگان و تولیدکنندگان آثار پرمخاطب فیلم‌های سینمایی به دلایل مضحکی، چون زمان بالا در پخش نسخه خانگی باشیم که هدفش تنها و تنها برای دست یافتن به سود حداکثری از یک فیلم اکران شده بر پرده سینماهاست.


اما امیدواریم سرپرست سازمان سینمایی هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از گسترش بدعت اشتباه و نادرست در پخش فیلم‌های سینمایی آن‌هم در قالب چندقسمتی و مینی سریال که قطعاً جز منفعت‌طلبی و سودجویی هدف دیگری نداشته اقدام عاجلی را انجام دهد.

*جوان آنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.