یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

«قاتلان مدفون» در پرس تی وی رونمایی شد

مراسم رونمایی از مستند «قاتلان مدفون»

سینماپرس: مراسم رونمایی از مستند «قاتلان مدفون» با حضور معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در ساختمان شبکه پرس تی وی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مستند «قاتلان مدفون» شنبه ۱۸  اسفند با حضور پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما و همچنین عوامل این مستند در ساختمان شبکه پرس تی وی برگزار شد.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما در مراسم رونمایی از جدیدترین مستند پرس‌تی‌وی با نام «قاتلان مدفون» با بیان اینکه پیام‌های متعددی از این کار جذاب دریافت می‌شود؛ گفت: ما در جنگی ۸ ساله در برابر یک ماشین جنگی بزرگ به عظمت کل دنیا جنگیدیم و در برابر دشمنی که از تمامی تجهیزات دنیا و  تمام حمایت‌های مالی و سیاسی کشورهای دنیا برخوردار بود، حماسه‌ها آفریدیم.

جبلی افزود: ما نه تنها در میدان جنگ و دفاع مقدس در برابر دشمن پیروز شدیم، بلکه با گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ، همچنان هستند عزیزانی که با فداکاری و گذشتن از جان خودشان، سعی در ایجاد امنیت برای مردم دارند. به راستی که این همه وطن دوستی و انسان دوستی که ما شاهد ثمره آن در مستندهایی چون  «قاتلان مدفون» هستیم، قابل تحسین است.

معاون برون مرزی صدا و سیما با تقدیر از محمد تراب‌زاده، کارگردان این مستند، افزود: برند پرس‌تی‌وی و شبکه‌های برون‌مرزی ما با این آثار فاخر شناخته خواهد شد و امیدواریم سال آینده نیز در کنار دیگر تولیدات جدید، حداقل دو یا سه مستند فاخر نیز در پرس‌تی‌وی تولید شود.

روح الله رضایی، مدیر تولید مستند پرس تی وی نیز در این مراسم، با بیان اینکه  مستند یاد شده با همکاری وزارت دفاع تهیه و تولید شده، گفت: سوال اصلی ما در تهیه مستند  «قاتلان مدفون» این بوده که چرا  هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ ایران و عراق، باید درگیر این رویداد باشیم؟

رضایی افزود: این مستند درباره اثرات مخرب جنگ‌هاست که ممکن است آثار و عواقب جانی و مالی آنها حتی در دوران صلح نیز ادامه داشته باشد. براساس نظر کارشناسان، بعد از جنگ ایران و عراق حدود ۲۰ میلیون مین کاشته شده در زمین‌های ۵ استان مرزی ایران که در جنگ به طور مستقیم درگیر بودند به جا مانده است که در طی این سال‌ها با کمک وزارت دفاع و مرکز مین زدایی خیلی از این زمین ها پاکسازی شده ولی متاسفانه با سیلاب‌ها و عوامل طبیعی، گاه حتی مین هایی که در خاک عراق کاشته شده، جابه جا شده و وارد زمین‌های ما شده‌اند که تلفاتی نیز برجای گذاشته‌اند.

رضایی ادامه داد: تصویربرداری این مستند ۲۵ روز به طول انجامید که  شانزدهم فروردین ماه ۹۸ در مدت زمان ۵۰ دقیقه به بهانه روز جهانی مقابله با خطرات مین از آنتن پرس‌تی‌وی پخش خواهد شد و در ادامه از سایر شبکه های برون مرزی و داخلی به روی آنتن خواهد رفت.

این مستند که قرار است به دو زبان انگلیسی و فارسی ۱۶ فروردین برای اولین بار از این شبکه به روی آنتن برود به موضوع مین‌های به جای مانده از جنگ تحمیلی ایران می‌پردازد. در ابتدای این مراسم مدیر تولید مستند شبکه پرس تی وی درباره اهمیت این مستند و روند ساخت آن توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.