دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

رسانه ملی در محاصره فرهنگ بیگانه/۴

عفیفه: رسانه ملی به دلیل عدم رعایت موازین در سینما نمی تواند فیلم های سینمایی ایرانی را پخش کند

اسماعیل عفیفه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: اسماعیل عفیفه تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی اعلام معاونت سازمان صدا و سیما مبنی بر اینکه برای ایام نوروز حدود ۱۴۰ فیلم‌ سینمایی پخش می شود که از این تعداد ۱۷ فیلم ایرانی و ۱۲۳ فیلم خارجی هستند اظهار داشت: رسانه ملی به دلیل عدم رعایت موازین در سینما نمی تواند فیلم های سینمایی ایرانی را پخش کند و این مسئولان سینما هستند که باید کمی بیشتر موازین را رعایت کنند تا فیلم های شان در رسانه ملی قابل نمایش باشد.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «پس از باران» و «میوه ممنوعه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تناسب موازین پخش در سیما و سینما بسیار متفاوت است و به همین دلیل به خصوص طی سال های اخیر مسئولان رسانه ملی نمی توانند فیلم های ایرانی را پخش کنند.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا فیلم های خارجی موازین مورد نظر سازمان صدا و سیما را رعایت می کنند و به نظر شما آیا لطمه فیلم های خارجی بیش از فیلم های ایرانی نیست و فیلم های خارجی باعث نمی شود تا فرهنگ بیگانه به جامعه تزریق شود اظهار داشت: آثار خارجی به دلیل اینکه در خارج از کشور تولید شده اند مهم نیست که موازین را رعایت کرده اند یا خیر؛ اما فیلم های ایرانی که در کشور خودمان ساخته می شوند باید موازین جامعه و قوانین را رعایت کنند.

عفیفه تأکید کرد: مسئولان سازمان صدا و سیما مجبور هستند برای اینکه خلاء رسانه ملی پر شود به آثار خارجی رجوع کنند و فیلم های خارجی را پخش نمایند؛ این کارشناسان و متخصصان هستند که باید نظر بدهند لطمه فیلم های ایرانی بیشتر است یا فیلم های خارجی؟

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «همسایه ها» و «در مسیر زاینده رود» خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان صدا و سیما مدت ها است از کمبود شدید بودجه رنج می برد و به خصوص این اتفاق طی ۶-۷ سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و از این رو نمی تواند دست به تولید آثار مناسب برای پخش در ایام خاص بزند.

وی در پایان این گفتگو افزود: برای کسانی که چندان به امور تولید در سازمان صدا و سیما آگاه نیستند باورکردنی نیست که هزینه تولید یک تله فیلم از یک سریال بیشتر است! به همین علت هم مدت ها است مسئولان سازمان صدا و سیما تولید تله فیلم را ملغی کرده و اولویت را به تولید سریال ها داده اند. البته بنده هم نظرم بر این است که اگر سازمان بتواند بر اساس موازین مورد نظر خود دست به تولید یک سری تله فیلم های مناسبتی برای پخش در ایام خاص مانند عید نوروز بزند بسیار خوب است و این اتفاق می تواند کمبود شدید آثار وطنی در رسانه ملی را پوشش دهد.

نظرات

  • ب ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۵:۳۸
    0 0
    به این اضافه کنید تهی بودن و بی مغز بودن فیلم ها چه از نظر بصری و چه از نظر محتوایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.