چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

انتشار هشتاد و دومین فصلنامه فارابی

هشتاد و دومین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «بنیان‌های سینمای دیجیتال»

سینماپرس: هشتاد و دومین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «بنیان‌های سینمای دیجیتال» منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، ورود فناوری‌های نوین به سینما، از دگرگونی در فرآیندهای تولید، عرضه و تماشای فیلم آغاز و به تحولات عمیق در درک ماهیت و حتی نظریه‌ی فیلم انجامیده است. از آن‌جا که یکی از اهداف فصلنامه سینمایی فارابی، توسعه دانش تخصصی سینما به منظور ارتقای صنعت سینمای ایران است؛ چند شماره‌ پی‌درپی فصلنامه به فناوری‌های نوین سینمایی با رویکرد سینمای دیجیتال اختصاص یافته است.

عناوین برخی از مقالات این شماره عبارتند از: سینمای دیجیتال چیست؟، پدیدارشناسی اجمالی سینمای دیجیتال، چگونه فناوری‌های دیجیتال زیبایی‌شناسی و سبک فیلم را تغییر داده است، سینمای دیجیتال: تحول در کارکرد و زیبایی‌شناسی فیلم؛ داستان‌گویی دیجیتالی به‌مثابه‌ی سینمای ملی؛ از کسب‌وکار فیلم تا کسب‌وکار سرگرمی: هالیوود در عصر فناوری دیجیتالی؛ کند، روش‌مند و پرطمأنیه: فیلم‌سازی آنالوگ در عصر دیجیتال؛ فناوری‌های سینمای دیجیتال از چشم‌انداز آرشیو و چطور فناوری دیجیتال ماهیت فیلم را دگرگون کرد؟.

هشتاد و دومین شماره از فصلنامه سینمایی فارابی، در ۳۳۶ صفحه و با مدیرمسئولی علیرضا تابش و سردبیری دکتر مسعود نقاش زاده منتشر و از هم اکنون در دسترس علاقمندان است.

image.png

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.