چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

احتمال ایجاد اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های همسو در سال آینده

معاونت برون مرزی رسانه ملی

کیهان: چهار نماینده مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه با حضور در معاونت برون مرزی صداوسیما، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، با پیمان جبلی معاون برون مرزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این نمایندگان از استودیوها، اتاق‌های خبر و دیگر بخش‌های شبکه‌های پرس‌تی‌وی و هیسپان تی‌وی مجموعه سعادت‌آباد معاونت برون مرزی دیدن کردند.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما در آغاز این نشست با‌ اشاره به فرآیند تاسیس و عملکرد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی این معاونت، عنوان کرد: ما با چالش‌های متعددی در شبکه‌های برون مرزی مواجهیم که یکی از مهم‌ترین آنها تامین منابع ارزی و نقل و انتقال ارزی است. برای نمونه، سه دفتر بزرگ معاونت برون مرزی در شهرهای لندن، مادرید و بیروت که مسئولیت برنامه‌سازی را نیز بر عهده‌دارند اخیرا و به‌دلیل مشکلات ارزی، از فعالیت آنها کم شده است و این مسئله سبب شده تا ما با چالشی بزرگ در ماموریت اصلی خود مواجه شویم.

جبلی با تاکید بر متفاوت بودن ماموریت‌های شبکه‌های برون مرزی و ضرورت تقویت این شبکه‌ها عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که ما در سال آینده یک اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های همسو را با مشارکت چند شبکه تلویزیونی مثل پرس‌تی‌وی ایران، آرتی روسیه، سی‌سی‌تی‌وی چین و المیادین لبنان به عنوان هسته اولیه ایجاد و دیگر شبکه‌ها را نیز در آینده به این مجموعه اضافه کنیم. معاون برون ‌مرزی در ادامه ضمن‌ اشاره به ظرفیت‌های بالای شبکه‌های برون مرزی ادامه داد: ماجرای خانم مرضیه هاشمی به ما ثابت کرد که حتی با امکانات بسیار محدود، اگر خوب عمل شود می‌توان در جریان‌سازی بین‌المللی حتی در قلب آمریکا موفق بود. پرس‌تی‌وی در این ماجرا، به دلیل فرصت شناسی و استفاده درست به تیتر اول تمام رسانه‌های دنیا اعم از آمریکایی و اروپایی تبدیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.