شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

«دوچ» به بخش مسابقه جشنواره فیلم زلین چک راه یافت

فیلم سینمایی «دوچ»

سینماپرس: فیلم سینمایی «دوچ» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس به بخش مسابقه پنجاه‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زلین در کشور چک راه یافت.

به گزارش سینماپرس، «دوچ» از تولیدات بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است و اکنون دومین حضور بین‌المللی خود را بعد از سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، در زلین تجربه می‌کند.

بر اساس این خبر، کارگردان این فیلم در جشنواره فیلم اصفهان، جایزه اصلی یونیسف را به دلیل اتخاذ نگاه عمیق به مسایل کودک و نوجوان و دیدگاه دغدغه‌مند کارگردان در پرداختن به مساله آموزش کودکان و سوادآموزی دریافت کرد.

در عین حال، جایزه بازی‌گری برتر از نگاه گروه نوجوان به محمدامین احمدی، لوح قدردانی بازی‌گر کودک جداگانه به محمدامین احمدی و امیرمحمد محمدی و جایزه میراث فرهنگی از سوی مجموعه هنری تاریخی نیاوران به نیابت از سازمان میراث فرهنگی، گردش‌گری و صنایع دستی به امیر مشهدی‌عباس کارگردان فیلم «دوچ» در جشنواره اصفهان، تعلق گرفت.

غلام‌رضا پسر ۱۰ ساله‌ای که به دنبال پولی برای تعویض دوچرخه کهنه‌اش و خرید دوچرخه جدید و قابل رقابت است تا این‌که متوجه جایزه‌ نهضت سوادآموزی می‌شود. اگر بتواند در روستا بی‌سوادی را با سواد کند می‌تواند جایزه‌ای به اندازه پول خرید دوچرخه بگیرد. در روستا هیچ بی‌سوادی نیست و تنها بی‌سواد روستا، پیرزنی بد اخلاق و ۹۰ ساله است که هم چشمانش ضعیف است و هم گوش‌هایش نمی‌شنود. اما غلام‌رضا تصمیم خودش را برای باسواد کردن پیرزن و دریافت جایزه گرفته است و ماجرا آغاز می‌شود... د.

جشنواره زلین که یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های کودک و نوجوان است و در هر دوره بیش از ۱۲۵ هزار بازدید کننده دارد، از ۳ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ (۲۴ مه تا اول ژوئن ۲۰۱۹) در شهر پراگ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.