چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

پوستر تازه خانه طراحان به مناسبت میلاد امام علی(ع)

پوستر سیزده رجب

سینماپرس: امروز ۱۳ رجب؛ سالروز میلاد منور و مکرم مولای متقیان؛ امام علی(ع) است.

به گزارش سینماپرس، امروز ۱۳ رجب المرجب؛ سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان، امیر مومنان، فخر زمین و آسمان،   نخستین امام شیعیان، مولا علی(ع) است.

حضرت علی (ع) در روز جمعه ۱۳ رجب؛ در سال سی‌ام عام الفیل، درست ۱۰ سال پیش از بعثت و ۲۳ سال قبل از هجرت حضرت خاتم الانبیاء (ص) در مکه مکرمه دیده به جهان گشودند. کسی پیش از آن حضرت و پس از ایشان در خانه کعبه متولد نشده است.

پدر گرامی‌شان ابوطالب، فرزند عبدالمطلب و مادر بزرگوارشان نیز فاطمه، دختر اسد بودند.  امام علی (ع) نخستین فرزند خانواده بنی هاشم است و پدر و مادر ایشان هر دو از فرزندان هاشم هستند.

خاندان معظم بنی هاشم از حیث فضایل اخلاقی و صفات عالیه انسانی، در قبیله قریش و در میان طوایف عرب، زبانزد خاص و عام بوده است. فتوت، مروت، شجاعت و بسیاری از فضایل دیگر مختص بنی هاشم بوده و هر یک از این فضایل در مرتبه اعلاء در وجود مبارک حضرت امام علی (ع) تجلی یافته است.

روز میلاد امام علی(ع) در تقویم کشور به نام روز پدر نام‌گذاری شده است.  از جمله دلایل این نام‌گذاری آن است که رسول معظم اسلام حضرت محمد (ص)، در روایتی خودشان و امام علی (ع) را پدران امت اسلام نامیده و فرمودند:" أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّة "؛ من و علی پدران این امت هستیم.  بدین ترتیب، روز میلاد فرخنده حضرت امیر مؤمنان، علی (ع) در تقویم کشور به عنوان روز پدر نامیده شده است.

به مناسبت ۱۳ رجب؛ سالروز میلاد نورانی امام علی(ع)، خانه طراحان انقلاب اسلامی پوستر تازه خود را با عنوان "علی(ع) " منتشر کرد.

این پوستر توسط حامد مغروری طراحی و اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.