جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

خودکشی بازیگر هالیوودی

جوانمرگ معروف سینمای هالیوود را بشناسید

هیث لجر

سینماپرس: خیلی از بازیگران هالیوودی در عین شهرت و موفقیت یا به عمد خودکشی کردند و یا تصادفاً از دنیا رفتند.

به گزارش سینماپرس، هیث لجر بازیگر و کارگردان استرالیایی است که در هالیوود فعالیت می‌کرد و بسیار خوش درخشید. او عموماً به خاطر نقش «جوکر» در فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان شناخته می‌شود.

لجر اولین بازیگری خود را در ده سالگی با حضور در نمایش «پیتر پن» تجربه کرد. او علاوه بر بازیگری در شطرنج نیز بسیار موفق بود و در ۱۰ سالگی برنده مسابقات قهرمانی شطرنج غرب استرالیا شد.

نکته قابل توجه زندگی این بازیگر این است که نام او و خواهرش از کتاب «بلندی‌های بادگیر» برداشته شده است.

و نیز مثل بیشتر بازیگران موفق هالیوود، مدرسه را در سن ۱۶ سالگی برای کسب تجربه بیشتر در عرصه بازیگری رها کرد و چند سریال تلویزیونی کوتاه بازی کرد.

لجر در اواخر دهه نود میلادی با بازی در فیلم‌های «۱۰ چیزی که در مورد تو نفرت دارم» و «دو دست» بسیار مشهور شد و به یک ستاره تبدیل شد.

از آن به بعد لجر فعالیت خود را در هالیوود ادامه داد و با بازی در فیلم «کوهستان بروکبک» جایزه بهترین بازیگر مرد را از انجمن منتقدین نیویورک و سانفرانسیسکو در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد. او همچنین با این فیلم نامزد دریافت اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نیز شده بود.

منتقدان سینمایی بازی هیث لجر را در این فیلم بسیار تحسین کرده‌اند؛ به طوری که سطح بازی لجر در این فیلم با با بزرگانی همچون مارلون براندو و شان پن برابر می‌کنند و آن را یک معجزه می‌خوانند؛ چرا که معتقدند شخصیتی‌هایی که لجر ایفا می‌کند تمام ویژگی و جزئیات نقش مانند اینکه چگونه راه برود، چگونه نگاه کند و حتی نفس بکشد را می‌داند.

او در سال ۲۰۰۸ با ایفای نقش جوکر و با اینکه نقش منفی این سینمایی را بر عهده داشت، به اسطوره سینمایی تبدیل شد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار و بفتا را برای این فیلم کسب کرد.

البته لجر هیچگاه دستش به مجسمه اسکار نرسید؛ چراکه در همان سال بر اثر مسمومیت شدید دارویی در نتیجه مصرف هم‌زمان چندین نوع قرص ضداضطراب و مسکن و خواب‌آور جان خود را از دست داد.

در ابتدا گفته شد که این بازیگر دست به خودکشی زده است؛ اما پس از تحقیقات پلیس مشخص شد هیچ نشانه‌ای از خودکشی وجود نداشته و مرگ وی تصادفی بوده است.

هیث لجر به کارگردانی نیز علاقه زیادی داشت، اما مهلتی برای فعالیت حرفه‌ای در این عرصه پیدا نکرد. پس از مرگ وی چندین موزیک ویدئو که او قبل از مرگش ساخته بود، منتشر و برنده جوایز متعددی شد. کارگردان‌های بسیاری او را برای این آثار تحسین کردند و نبود او را فقدان بزرگی برای عرصه بازیگری و کارگردانی می‌دانند.

* باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.