یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

جایزه موسسه معلوم الحال به خواننده معلوم الحال!

وقتی موسسه آقاخان به دنبال احیای مردگان است

محمدرضا شجریان

سینماپرس: محمدرضا شجریان استاد صاحب نام آواز ایرانی جایزه ویژه یک موسسه فرهنگی بین المللی را بخاطر یک عمر فعالیت هنری و مشارکت مستمر در شکل دادن به میراث موسیقی جهانی، از آن خود کرد.

به گزارش سینماپرس، موسسه بین‌المللی موسیقی آقاخان(Aga Khan Development Network) که قرار است روز ۱۳ فروردین جاری در مراسمی در لیسبون پایتخت پرتغال، جایزه استاد شجریان را به وی اعطا کند، روز جمعه با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، این هنرمند را استادی بی بدیل در عرصه موسیقی دانست که علاوه بر داخل ایران در موسیقی جهانی هم تاثیر گذار بوده است.

این موسسه بین المللی به تعدادی از هنرمندان و اساتید موسیقی از کشورهای مختلف جوایزی اعطا خواهد کرد اما جایزه اصلی و ویژه این موسسه به استاد شجریان تعلق می گیرد.

جایزه ویژه موسسه آقاخان که امسال به استاد شجریان تعلق گرفت، معتبرترین جایزه این موسسه بین المللی بوده که در کنار جوایزی همچون 'آموزش'، 'خلاقیت و نوآوری' و 'حفاظت و احیای میراث موسیقی' هر ساله به مهمترین و تاثیرگذارترین شخصیت های موسیقی جهان اعطا می شود.

قرار است در روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه جاری، بخش نهایی رقابت های موسیقی موسسه آقاخان در پایتخت پرتغال برگزار و در روز پایانی، با اعطای جوایزی از برگزیدگان تقدیر شود.

در این مسابقه ۱۴ شرکت کننده با یکدیگر رقابت خواهند کرد، از ایران نیز شرکت کننده هایی از جمله شاهو عندلیبی در رشته 'نی ایرانی'، آرش محافظ دررشته 'سنتور' و رضا پرویز زاده در رشته ' کمانچه' حضور خواهند داشت.

موسسه موسیقی آقاخان (AKMI)، موسسه ای برای آموزش و تولید آثار موسیقی و حمایت از هنرمندان در سراسر جهان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.