چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

رئیس صنف بدلکاران:

سهم ۶۷ میلیونی «بدلکاران سینما» از عیدی یک میلیارد تومانی ارشاد

پول شویی در سینمای ایران

سینماپرس: مجید علیزاده رئیس صنف بدلکاران سینما از اعطای عیدی ۴۰۰ هزار تومانی به همه ۱۶۸ عضو این صنف خبر داد.

به گزارش سینماپرس، در ادامه شفاف‌سازی اصناف خانه سینما درباره سهمی که از عیدی یک میلیارد تومانی وزارت ارشاد به سینماگران نصیب اعضای‌شان شده است، مجید علیزاده رئیس صنف بدلکاران هم توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

رئیس صنف «بدلکاران» به‌عنوان یکی از این اصناف ضمن تأیید تخصیص عیدی به کلیه اعضای این صنف درباره جزییات آن گفت: صنف بدلکاران در سال ۷۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر که ریاست این انجمن را برعهده دارم، پس از یک دوره تعدیل در ترکیب اعضا با اعمال شرط بازی در حداقل ۳ فیلم سینمایی، امروز مجموعاً ۱۶۸ عضو دارد. همه این اعضا عیدی ۴۰۰ هزارتومانی شامل دو کارت ۲۰۰ هزارتومانی را به صورت مستقیم از خانه سینما دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۶۸ عضو ما ۴ عضو فوت‌شده هم داشتیم که برای این اعضای پیشکسوت هم عیدی به خانواده‌شان تعلق گرفت.

علیزاده تأکید کرد: همه ۱۶۸ نفر عضو صنف بدلکاران بدون استثناء این عیدی را دریافت کرده‌اند. ابتدا می‌خواستند مبالغ را در اختیار هیأت مدیره صنف برای توزیع قرار دهند اما به‌دلیل بیماری مسئولیت آن را نپذیرفتم، لیست کامل را به خانه سینما دادیم و همه اعضا مستقیماً عیدی خود را دریافت کردند.

این هنرمند باسابقه حوزه بدلکاری در پایان صحبت‌های خود گفت: در میان ۳۲ صنف خانه سینما، ضعیف‌ترین صنف، صنف بدلکاران است. فیلم‌سازانی که از تریبون‌ها درباره امنیت شغلی اعضای خانه سینما صحبت می‌کنند، زمانی که فیلم و سریال می‌سازند حتی سراغی از اعضای صنف ما نمی‌گیرند و واقعاً در این زمینه از خانواده سینما گله‌مندیم. در میان اعضای ما هستند کسانی که سال‌ها سابقه فعالیت در سینما دارند اما امروز شرایط کاری مناسبی ندارند. متأسفانه خود اهالی سینما هم به صنف ما بی‌مهری می‌کنند.

بنابر توضیحات مجید علیزاده و با احتساب اهدای عیدی ۴۰۰ هزارتومانی به ۱۶۸ عضو صنف بدلکاران، در مجموع سهماین صنف هم از یک میلیارد تومان بودجه اهدایی وزارت ارشاد به خانه سینما ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان بوده است.

* مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.