یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

بیوگرافی

درگیری‌ نژاد پرستانه بازیگر امریکایی

مارک والبرگ

سینماپرس: مارک والبرگ بازیگر امریکایی از نوجوانی اعتقاداتی نژادپرستانه داشت. او در سن ۱۵ سالگی دو بار به دلیل آزار و اذیت سیاه پوستان محکوم شد.

به گزارش سینماپرس، مارک والبرگ بازیگر و تهیه کننده‌ی مشهور آمریکایی است که ابتدا کار خود را با نوازندگی رَپ آغاز کرد و به شهرت رسید. فوربز شرکت رسانه‌ای آمریکایی، در سال ۲۰۱۷ مارک والبرگ را با درآمد ۶۸ میلیون دلار به عنوان پردرآمدترین بازیگر تاریخ معرفی کرد. پدر و مادر وی در سال ۱۹۸۲ از هم جدا شدند و والبرگ در سن ۱۱ سالگی درگیر مسائل و مشکلات زیادی شد و در سن ۱۳ سالگی به اعتیاد روی آورد. او در دبیرستان کوپلی تحصیل میکرد، اما هیچگاه موفق به فارق التحصیلی از آنجا نشد و مدرک دیپلم خود را در سال ۲۰۱۳ در سن ۳۲ سالگی دریافت کرد.

او از نوجوانی اعتقاداتی نژادپرستانه داشت در سن ۱۵ سالگی دو بار به دلیل ازار و اذیت سیاه پوستان محکوم شد و همچنین در سن ۱۶ سالگی نیز به یک مرد میانسال ویتنامی با چوب حمله ور شد و با ضربه‌های محکم او را بی هوش کرد و پلیس نیز او را به خاطر اقدام به قتل دستگیر کرد و ۴۵ روز به زندان فرستاد و بعد از آن نیز به کانون اصلاح تربیت فرستاده شد.

سه برادر دیگر مارک نیز به دلایلی در زندان به سر می‌بردند و مارک نیز برای اینکه به سرنوشت آن‌ها دچار نشوند تغییر رویه داد و در مسیر درستی قرار گرفت.

اولین فعالیت هنری او نیز در همان سن ۱۶ سالگی بود که پا به عرصه موسیقی گذاشت بعدها نیز وارد دنیای مدلینگ شد و در تبلیغات تلویزیونی شرکت می‌کرد. اولین تجربه بازیگری والبرگ در سال ۱۹۹۳ به فیلم جانشین باز می‌گردد و دو سال بعد نیز فیلمی با نام «خاطرات بسکتبال» در کنار لئوناردو دی کاپریو بازی کرد که نام اورا بسیار بر سرزبان‌ها انداخت مورد تحسین مردم و منتقدین قرار گرفت.

مجموعه فیلم  «تد» نیز از فیلم‌های موفق و پرفروش وی محسوب می‌شود که توانست محبوبیت زیادی را در بین مردم به دست آورد.

والبرگ در سال ۲۰۱۹ با رئا دورهام مدل معروف آمریکایی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های «برندان جوزف» و «مایکل» همچنین دو دختر به نام‌های «الا رائه» و «گریس مارگارت» است.

گذشته وی باعث شده که به فعالیت در امور خیریه علاقه‌مند باشد، به همین خاطر در سال ۲۰۰۱ موسسه‌ی جوانان مارک والبرگ را با هدف پرداختن به مشکلات جوانان تاسیس کرد. وی همین طور با چندین مرکز خیریه برای کمک به زنان و کودکان بی خانمان همکاری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.