چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

مشایخی میراث تصویری روزگار ما

پیام تسلیت بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت استاد «جمشید مشایخی»

بنیاد سینمایی فارابی

سینماپرس: در پی درگذشت استاد «جمشید مشایخی» بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون، بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت استاد «جمشید مشایخی» بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون، بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پیام تسلیت علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

استاد جمشید مشایخی با هنرمندی و نقش‌آفرینشی‌اش، راه قاف را به سیمرغیان اشارت کرد و ولوله‌ای سترگ در پهنای سینمای‌نجیب این مرز و بوم برانگیخت، نقش‌های او در تئاتر، سینما و تلویزیون، جزئی از میراث تصویری روزگار ماست.

سال‌ها، مساعیِ زلال وی را در اعتلای قاب‌های ماندگاری که به ودیعه بر قلوبِ تک تک ایرانیان حک و ثبت کرد، ارج می‌نهیم و قدر می‌شماریم.

صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنیِ استاد جمشید مشایخی، میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش، در گنجینه هنری این سرزمین، تا نسل‌های متوالی، چون درّی کمیاب، جلوه‌گر و تابنده خواهد ماند.

فقدانِ این هنرمند مردمی که با سالروز بعثت رسول مکرّم اسلام مقارن شد را به تمامی هنر دوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض کرده، صبر جمیل برای فرزندانِ هنرمندش و بازماندگان معزز و علوّ درجات را برای روح بزرگش از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

خدایش بیامرزد و رسول مهربانی حضرت ختمی مرتبت، در روز حشر شفیع او باشد.»

«سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی » ، «آوار» ، «پدربزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب»، «یک بوس کوچولو»، «جرم»، «سیزده۵۹» از جمله فیلم های سینمایی است که مشایخی در آن ایفای نقش کرده بود.

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون سه شنبه ۱۳ فروردین در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.