پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

واکنش دبیر کنفرانس افق نو به تحریم آمریکا:

نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: ساکت نمی‌مانم و مقابل شما می‌ایستم/ این بار با بد کسی درافتاده‌اید +فیلم و متن نامه و جواب OFAC

کنفرانس افق نو

سینماپرس: نادر طالب‌زاده در نامه به وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌نویسد: اکثر ایرانی‌ها سکوت را مقابل تحریم انتخاب کرده‌اند؛ ما ساکت نخواهیم ماند؛ اتهام‌افکنان آمریکایی این‌بار هدف خود را اشتباه انتخاب کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، دولت آمریکا ۱۳ فوریه سال جاری میلادی (چهارشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) «مؤسسه بین‌المللی اندیشمندان و هنرمندان مستقل» و تعدادی از افراد مرتبط با این مؤسسه را تحریم کرد. مؤسسه بین‌المللی اندیشمندان و هنرمندان مستقل همان نهادی است که چند سالی است کنفرانس بین‌المللی «افق نو» را با مدیریت «نادر طالب‌زاده» در ایران برگزار می‌کند. افق نو طی این سال‌ها با دعوت از فعالان اجتماعی و سیاسی بین‌المللی از آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان، از مسلمان گرفته تا مسیحی و یهودی، نقش مهمی در رسوایی دولت آمریکا ایفا کرده است و از جمله افرادی که واشینگتن بر همین اساس علاوه بر سازمان برگزارکننده کنفرانس و شخص نادر طالب‌زاده به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد، «زینب مهنا» (همسر و دست‌یار ویژه آقای طالب‌زاده در کنفرانس افق نو) و «غلام‌رضا منتظمی» (دبیر اجرایی کنفرانس افق نو) بودند. 

واکنش نادر طالب‌زاده به تحریم کنفرانس افق نو توسط دولت آمریکا

اخیراً نادر طالب‌زاده و همسرش نیز اقدام به ارسال نامه‌ای رسمی به «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی» (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا با موضوع درخواست تجدیدنظر در تحریم‌های اِعمال‌شده کرده‌اند. به نظر می‌رسد نامه طالب‌زاده به این نهاد آمریکایی که بازوی اصلی اجرای تحریم‌های خارجی واشینگتن به شمار می‌رود تنها با یک هدف نوشته نشده باشد. اگرچه هدف اولیه این نامه می‌تواند تلاش برای احقاق حق و خروج از فهرست تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشد، اما هدف ثانویه و بلکه مهم‌تر در پشت ارسال این نامه را می‌توان رسوایی هرچه بیش‌تر دولت ترامپ دانست، چراکه واکنش نهایی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی به این نامه، چه مثبت باشد و چه منفی، به هر حال این هدف ثانویه را محقق خواهد کرد. در ادامه گزارش پیش رو، متن کامل نامه ارسالی به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی و پاسخ اولیه این دفتر به این نامه، خدمت مخاطبان محترم ارائه شده است.

«نادر طالب‌زاده» (راست) و «غلام‌رضا منتظمی» دو نفر از افرادی هستند که در ارتباط با کنفرانس افق نو تحریم شده‌اند

متن کامل نامه نادر طالب‌زاده و زینب مهنا به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا

تاریخ: ۲۴/۰۳/۱۹ [۲۴ مارس ۲۰۱۹]

موضوع: ارائه درخواست برای حذف از فهرست OFAC

نام شخص و نهاد فهرست‌شده [و تحریم‌شده] مستقر در ایران:

الف) آقای نادر طالب‌زاده اردوبادی

ب) خانم زینب مهنا طالب‌زاده

ج) سازمان کنفرانس افق نو (NHC)

اتهامات:

الف) استخدام و جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌کنندگان خارجی

ب) برگزاری کنفرانس‌های ضدغربی و ترویج یهودستیزی و تئوری‌های توطئه، از جمله انکار هولوکاست.

به مسئول یا مسئولان مربوطه،

این نامه با هدف درخواست تجدیدنظر در تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم ما و سازمان‌مان است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ بیانیه‌ای صادر کرد که چهار نفر: آقای «نادر طالب‌زاده اردوبادی» (رئیس سازمان افق نو)، همسرش خانم «زینب مهنا طالب‌زاده» (دست‌یار ویژه رئیس این سازمان)، دو همکار دیگر در کنفرانس افق نو، و هم‌چنین یک سازمان ایرانی: «سازمان کنفرانس افق نو» را به فهرست تحریم‌ها افزوده بود.

OFAC اتهاماتی را مطرح کرده است که هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارند، از جمله: ایجاد انجمنی برای یهودستیزی؛ استفاده از کنفرانس به عنوان پوششی برای استخدام اطلاعاتی برخی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس افق نو، به ویژه مقامات سابق دولت آمریکا؛ و اتهام نادرست به همکاری با شهروندی آمریکایی که به جرم جاسوسی علیه آمریکا مورد تعقیب است، در حالی که ما نه تنها هیچ رابطه‌ای با این فرد نداشته‌ایم، بلکه در زمانی که OFAC ادعا می‌کند این فرد [در ایران] حضور داشته اصلاً مدیریت کنفرانس افق نو را به عهده نداشته‌ایم.

OFAC نه تنها حقیقت را بیان نکرده، بلکه برای اتهامات علنی خود هیچ سند واقعی‌ای هم ارائه نداده است. اگر OFAC قبل از اِعمال تحریم به خودش زحمت می‌داد تا مستقیم از خود ما پرس‌وجو کند، ما با کمال میل با آن‌ها همکاری و اسنادی را به این سازمان ارائه می‌کردیم که تمامی این اتهامات را رد می‌کند. در نتیجه ادعاهای بسیار نادرست و آتش‌افروزانه شما آسیب جدی به اعتبار ما وارد و هزینه سنگینی به امور تجاری و دوستی‌های بلندمدت ما تحمیل شد. و به چه دلیل؟ به این دلیل که ما جرأت کردیم از روی سال‌ها سوءتفاهم‌های جدی میان آمریکا و ایران پُل بزنیم؟ در عمل، اقدام غلط OFAC به اِعمال تحریم شخصاً علیه ما بیش‌تر به عنوان یک بیانیه سیاسی در پی اختلافات جدی سیاستی میان دو کشور ایران و آمریکا انجام گرفت و از ما و کنفرانس افق نو به عنوان نمونه‌ای از تفاوت‌های سیاستی شما [با دولت ایران] استفاده شد. این درست نیست، و ناعادلانه است.

چارت سازمانی وزارت خزانه‌داری آمریکا (برگرفته از وب‌سایت رسمی این وزارت‌خانه) 

اتهامات علیه ما، نادر طالب‌زاده و زینب مهنا و کنفرانس افق نو، دروغ است. کنفرانس افق نو انجمنی برای آزادی اندیشه و بیان این اندیشه‌هاست. این کنفرانس در ایران برگزار می‌شود، چراکه ایران از سال ۱۹۷۹ [و وقوع انقلاب اسلامی]، زمانی که ایران حاکمیت و آزادی خود از کنترل آمریکا را اعلام کرد، در معرض دشمن‌سازی [و تبلیغات منفی] جمعی [در جهان و به ویژه غرب] بوده است. ما فکر کردیم حضور فیزیکی مهمانان ما از آمریکا و اروپا باعث تقویت ارتباطات و شفافیت خواهد شد. تصویر منفی ترسیم‌شده از ایران تنها با ارتباطات و پل زدن است که می‌تواند شکسته شود. اگر طرزفکر یا زاویه دید مهمانان ما در تضاد با رسانه‌های جریان اصلی آمریکاست، این یک واقعیت است [که این رسانه‌ها دروغ می‌گویند]. کنفرانس افق نو همواره از محققان، خاخام‌ها و فعالان یهودی استفاده کرده است. بنابراین نمی‌تواند یهودستیز باشد. ما هرگز کنفرانسی در انکار هولوکاست برگزار نکرده‌ایم. این اتفاق سال ۲۰۰۶ رخ داد، پیش از آن‌که ما انجمن خود را راه‌اندازی کنیم. ما هرگز درباره هولوکاست بحث نکرده‌ایم و این مسئله موضوع کنفرانس ما نبوده است.

کنفرانس «افق نو» از اندیشمندان سراسر جهان فارغ از ملیت، نژاد و دین در ایران میزبانی کرده است

در خصوص مسئله «مونیکا ویت» [افسر سابق دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی آمریکا که دولت ترامپ او را به جاسوسی برای ایران و ارتباط با کنفرانس افق نو متهم کرده است]، ما هرگز از او دعوت نکردیم. فهرست مهمان‌ها ما فقط شامل کسانی می‌شود که فعال، نویسنده یا اندیشمندان آکادمیک کاملاً شناخته‌شده‌ای هستند. ویت هرگز در این دسته‌ها نمی‌گنجید. وی پیش از ماه فوریه سال ۲۰۱۲، زمانی که «کنفرانس هالیوودیسم» برگزار شد، و ما هم نه رئیس، نه سازمان‌دهنده و نه مدیر آن بودیم، وارد ایران شده بود. او یکی از شرکت‌کنندگان عمومی در کنفرانس بود، چنان‌که ما مهمانان زیادی به عنوان شرکت‌کننده عمومی در کنفرانس داریم. افرادی که با او ارتباط برقرار کرده و او را کنترل کردند، هیچ ارتباطی با کنفرانس ما نداشتند. استفاده از وی به عنوان بهانه‌ای برای طرح ادعای استخدام او [توسط عوامل کنفرانس افق نو] یک اتهام مطلقاً ساختگی است؛ بهانه‌ای است که به راحتی می‌توان غیرواقعی بودن آن را اثبات کرد. ما هرگز در کنفرانس خود به سراغ موضوعات مخفیانه نمی‌رویم. از خطرات این کار اطلاع داشته‌ایم. این موضوعات در حوزه فعالیت ما نیست و هیچ سندی هم درباره هرگونه دعوتی از ویت توسط ما وجود ندارد. ما هرگز از طریق وزارت خارجه درخواست ویزا برای او را نکردیم. شما علاوه بر طرح علنی ادعاهای دروغین علیه من، همسرم و کنفرانس افق نو، حرف‌های شخصی [«مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس‌تی‌وی] را باور کرده‌اید که [به ادعای خودتان] به عنوان یک هدف‌یاب عمل کرده و در استخدام فردی نقش داشته که می‌گویید در حال حاضر تحت تعقیب آمریکاست و سپس OFAC تلاش می‌کند تا ما را به این فرد [مونیکا ویت] پیوند دهد، در حالی که ما هیچ ارتباطی با او یا آوردن او به ایران نداشته‌ایم. تمام این‌ها توسط فردی [مرضیه هاشمی] سازمان‌دهی شده است که مقامات آمریکایی او را ۱۰ روز با حکم جلب برای شهادت در دادگاه و طرح اتهام علیه ویت بازداشت کرده‌اند. شما چگونه می‌توانید فردی را به عنوان یک شاهد معتبر بپذیرید که ادعا می‌شود در استخدام اولیه ویت دخالت داشته است، چنان‌که نه تنها در بیانیه تحریم ما، بلکه در گزارش‌های خبری بعدی، از جمله در نیویورک‌تایمز، نیز ذکر شده است!؟ واضح است که این فرد [مرضیه هاشمی] در موقعیت غیرقابل‌تحملی قرار گرفته و در مورد ما و کنفرانس افق نو دروغ گرفته است تا خودش را از هرگونه پیگرد قانونی نجات دهد.

محتوای آن‌چه که ما در هر یک از کنفرانس‌های افق نو بیان کرده‌ایم، به صورت آنلاین در www.youtube.com و در وب‌سایت خود ما (www.newhorizon.ir) قابل دسترسی است و می‌تواند در هر دادگاهی با حضور مهمانان کنفرانس به عنوان شاهد، اثبات شود.

ما خواستار عدالت و پاک شدن نام‌هایمان [از فهرست تحریم‌ها] هستیم. سابقه فعالیت ما روشن و شفاف است.

من، نادر طالب‌زاده، دبیر کنفرانس، در گذشته طولانی‌ترین فیلم و مجموعه تلویزیونی در دنیا درباره زندگی حضرت عیسی (۲۰۰۷) را ساخته‌ام. این پروژه ۱۰ سال از زندگی من را گرفت و در درون واتیکان به نمایش گذاشته شد و جایزه بهترین فیلم در حوزه گفت‌وگو میان مذاهب را از «جشنواره فیلم مذهب امروز» در ایتالیا (۲۰۰۷) دریافت کرد. من صدها برنامه برای تلویزیون ملی ایران با حضور مهمانان کنفرانس افق نو و دیگر آمریکایی‌های میهن‌پرست ساخته‌ام و این کار تا به امروز هم ادامه دارد. همین‌گونه بود که مخاطبان ایرانی با جزئیات زیادی از وضعیت موجود در جهان آشنا شدند. همسر من، زینب مهنا، دست‌یار من و مسئول برقراری ارتباط با مهمانان بوده است. او روابط بسیار محترمانه‌ای را با تمامی مهمانان کنفرانس برقرار کرده است. وی بیش از ۲۰ سال است که به عنوان استاد دانشگاه زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یا زبان دوم تدریس می‌کند و در زمینه حقوق بشر و مطالعات اسلامی تحقیق می‌نماید. هیچ‌چیز در مورد فعالیت‌های ما مخفیانه نیست و ما به این مسئله افتخار می‌کنیم.

اتاق جنگ آمریکا علیه ایران، وزارت خزانه‌داری این کشور است

ادعاهای ناعادلانه وزارت خزانه‌داری علیه ما غلط هستند و ما به شدت خواهان تجدیدنظر درباره آن‌ها هستیم. این اتفاق صرفاً درِ جدیدی را به سوی تقابل باز کرده است. ما ساکت نخواهیم ماند و این رویداد اتفاقاً انگیزه دیگری برای مبارزه ما با انتشار اطلاعات نادرستی است که طی چهار دهه گذشته علیه ما پخش شده‌اند. اشخاص و منتقدان [آمریکا در] ایران بارها توسط آمریکا تحریم شده‌اند و اکثر آن‌ها سکوت را انتخاب کرده‌اند. ما در مقابل این اطلاعات نادرست خواهیم ایستاد و این کار را تنها و بی‌سروصدا انجام نخواهیم داد. اتهام‌افکنان [آمریکایی] این‌بار هدف‌شان را اشتباه انتخاب کرده‌اند؛ یا اتفاقاً درست انتخاب کرده‌اند، بسته به این‌که چگونه به این مسئله نگاه می‌کنید.

نگاهی کوتاه به گذشته، همه چیز را روشن می‌کند. ما با صدام جنگیدیم در حالی که در تمام آن سال‌ها آمریکا از او حمایت می‌کرد. امروز با داعش می‌جنگیم در حالی که به اعتقاد متخصصان ما، [این گروهک تروریستی] ریشه‌های عمیقی در [سیاست‌های] ابرقدرت‌ها دارد. تنها کنفرانسی که امکان برگزاری انجمنی با آزادی بیان را فراهم کرده بود، امروز خدشه‌دار شده است. تنها فرصت برای آوردن محققان و فعالان به خاک ایران به منظور دیدار با دانش‌جویان و محققان ایرانی، امروز سوخته است. این امر در درازمدت به ضرر آمریکا و ایران تمام خواهد شد.

ما درخواست تجدیدنظر خود را نزد وجدان هر هیأت منصفه‌ای می‌بریم که علیه این کنفرانس تشکیل می‌شود. می‌دانیم که در آمریکا شاهدان بیدار زیادی هستند که حاضرند تمام قد مقابل این اتهام غیرقابل‌باور بایستند. بنابراین، ما به طور رسمی درخواست تجدیدنظر درباره اتهامات جعلی مطرح‌شده علیه خودمان را داریم و خواستار این هستیم که این تحریم‌ها بلافاصله برداشته شوند. هم‌چنین آماده پاسخ‌گویی به هرگونه سؤالی هستیم که ممکن است شما داشته باشید.

با احترام،

نادر طالب‌زاده اردوبادی و زینب مهنا طالب‌زاده

سربازان ایرانی برای آتش زدن پرچم آمریکا آماده می‌شوند؛ برخی تحریم‌های واشینگتن در میانه جنگ عراق علیه تهران وضع شد


متن کامل پاسخ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا به نامه نادر طالب‌زاده و زینب مهنا

تاریخ: ۲۵ مارس ۲۰۱۹

در پاسخ: نادر طالب‌زاده اردوبادی، زینب مهنا طالب‌زاده، سازمان کنفرانس افق نو (NHC)

شناسه پرونده: SDGT-۱۵***

آقای نادر طالب‌زاده اردوبادی عزیز:

این نامه، تأیید دریافت مکاتبه شما مورخ ۱۹ مارس ۲۰۱۹ با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) و درخواست تجدیدنظر درباره اضافه شدن شما به فهرست «تحریم افراد خاص» (SDN) به موجب «مقررات تحریم‌های جهانی تروریسم»، فصل ۳۱ آیین‌نامه مقررات فدرال، بخش ۵۹۴ و هم‌چنین «مقررات تحریم‌های مالی ایران»، فصل ۳۱ آیین‌نامه مقررات فدرال، بخش ۵۶۱ است.

درخواست شما در دست بررسی است. با این وجود، فرآیند بررسی ممکن است طولانی باشد، و احتمال دارد OFAC از شما اطلاعات بیش‌تری را قبل از تصمیم‌گیری نهایی درباره اضافه شدن شما به فهرست SDN درخواست کند.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد روند حذف از فهرست تحریم افراد خاص و افراد بلوکه‌شده، لطفاً به فصل ۳۱ آیین‌نامه مقررات فدرال بخش ۵۰۱/۸۰۷ مراجعه کنید.

برای هرچه کارآمدتر شدن ارتباطات لطفاً تمام سؤالات و مکاتبات مربوط به درخواست‌تان را به نشانی OFAC.Reconsideration@treasury.gov ارسال کنید. هم‌چنین می‌توانید با ارسال نامه به OFAC از طریق آدرس زیر با این دفتر ارتباط برقرار کنید:

وزارت خزانه‌داری آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی

برسد به دست: دفتر هدف‌گیری جهانی

پلاک ۱۵۰۰، خیابان پنسیلوانیا، شمال غربی (ساختمان بانک فریدمن)

واشینگتن‌دی‌سی، کد پستی ۲۰۲۲۰

لطفاً در تمام مکاتبات بعدی SDGT-۱۵*** را که در بالا اشاره شد، ذکر نمایید. هم‌چنین لطفاً ترجمه انگلیسی هر سند یا مکاتبه‌ای را ارائه دهید که به زبانی غیر از انگلیسی تهیه شده است.

با تشکر از همکاری شما.

ارادتمند،

تجدیدنظر OFAC

نظرات

  • احسان ۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۴:۲۴
    0 0
    چه مودب و معتدل شدن آقای طالب‌زاده! معلومه که همونطور که خودشون فرمودن به امور تجاریشون ضربه سنگینی خورده. از آمریکای جهانخوار و این جور شعارهاشون هیچ خبری نیست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.