سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

از امروز ضبط می‌شود

استعدادیابی بازیگری با یک مسابقه رادیویی

مسابقه «یک، دو، صدا»

سینماپرس: فصل ششم مسابقه «یک دو صدا» رقابت در زمینه بازیگری است. مهدی ساعی تهیه‌کننده این مسابقه رادیویی اعلام کرد که حدود 300 متقاضی ثبت‌نام کردند که 120 نفر در دوره دوم رقابت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، «یک، دو، صدا» نام یک مسابقه رادیویی است که تاکنون پنج فصل آن روی آنتن رفته و از امروز ضبط فصل ششم آغاز می‌شود. در این دوره شرکت کنندگان در بخش بازیگری رادیویی رقابت می‌کنند و چالش‌های متفاوتی را در این زمینه تجربه می‌کنند. فصل ششم مسابقه «یک دو صدا» رقابت در زمینه بازیگری است. مهدی ساعی تهیه‌کننده این مسابقه رادیویی اعلام کرد که حدود ۳۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند که ۱۲۰ نفر در دوره دوم رقابت می‌کنند.

او تصریح کرد:  از هر دوره ۲ نفر به فینال راه می‌یابد تا در نهایت از ۲۴۰ نفر، ۴ نفر فینالیست شده و رقابت می‌کنند. داوری فصل ششم این مسابقه  بر عهده حسین رفیعی، علی سلیمانی و فریبا متخصص است. در فصول قبل مرحوم استاد صدرالدین شجره جزو داوران این مسابقه بود که یاد ایشان هم گرامی باد.

ساعی با اشاره به پخش مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» تأکید کرد: امروز شروع ضبط فصل ششم مسابقه ماست و از روز شنبه بیست و چهارم فروردین‌ماه پخش این مجموعه ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود. ما در فصل‌های قبلی به اجرا، گویندگی و طنز پرداختیم و در این فصل به استعدادیابی بازیگری رادیو تأکید داریم. اتفاقی که خوشبختانه در طول مسابقات ما افتاده، شناسایی استعدادهایی که الان به همکاران جدید رادیویی تبدیل شده‌اند. جایزه قابل توجهی به شرکت‌کنندگان نمی‌دهیم و با یک آزمون ورودی از سوی داوران، شرکت‌کننده به مسابقه و دوره‌های بعدی راه پیدا می‌کند. البته در طول مسابقه اصلی گروه داوری کم و زیاد هم می‌شوند.

تهیه‌کننده مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» با اشاره به حضور در جشنواره بین‌المللی ABU، افزود:  مسابقه ما سال گذشته به جهت نوآوری و نگاه مبتکرانه در جشنواره بین‌المللی ABU حضور پیدا کرد. جایزه‌ای نگرفتیم اما «یک، دو، صدا» جزو برنامه‌های منتخب جشنواره شد. برنامه‌ای که فارغ از توجه به جنبه‌های سرگرمی توأمان اهداف آموزشی هم دارد.

وی در پاسخ به این سوال که امروز برنامه‌های استعدادیابی در تلویزیون هم داریم، تأکید کرد: وجود برنامه‌های استعدادیابی در رادیو و تلویزیون لازم است اما برنامه‌سازان ما باید توجه کنند در ساخت این نوع برنامه‌ها هم به جنبه‌های سرگرمی و هم آموزشی اهمیت بدهیم. چرا که جنبه آموزشی برای شرکت‌کنندگان جذابیت دارد ولی برای مخاطب و شنونده ما بعد سرگرمی مورد توجه است. از این جهت هر دو جنبه باید در ساخت برنامه‌های استعدادیابی مدنظر قرار بگیرد که خوشبختانه در «یک، دو، صدا» هم خروجی‌های استعدادها و هم استقبال شنوندگان نشان‌ می‌دهد راه را درست رفته‌ایم.

گفتنی است، فصل ششم  مسابقه «یک، دو، صدا» از روز شنبه بیست و چهارم فروردین‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه  از رادیو ایران موج FM ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج AM  ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز از رادیو ایران پخش می‌شود. البته در شش‌ماهه دوم سال ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

* تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.