جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

قائم مقام خانه تولیدات جوان

فعالیت های یک مرکز نوپا در شبکه سه را تشریح کرد

بیچارگی صدا و سیما در چهل سالگی انقلاب

سینماپرس: سیدمحمدحسین میری با اشاره به فعالیت های خانه تولیدات جوان صداوسیما در شبکه سه از تربیت نیروهای جدید برای سازمان گفت: خانه از چند گروه شامل داستانی، مستند، برنامه های تلویزیونی و تئاتر تلویزیونی تشکیل شده است که هر یک برنامه هایی را تولید می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمدحسین میری قائم مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما درباره فعالیت های این مرکز که زیر نظر شبکه سه راه اندازی شده است و کار می کند به خبرنگار مهر گفت: خانه تولیدات جوان از چند بخش تشکیل شده است و در حوزه های مختلفی برنامه سازی می کند.

وی ادامه داد: خانه از چند گروه شامل داستانی، مستند، برنامه های تلویزیونی و تئاتر تلویزیونی تشکیل شده است که هر یک برنامه هایی را تولید می کنند.

میری درباره هدف این خانه تصریح کرد: سال ۹۷ طی حکمی که از طرف علی عسکری رییس صداوسیما برای علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سه سیما ابلاغ شد خانه تولیدات صداوسیما هم شکل گرفت. اکنون فروغی رییس این خانه است و هدفمان ورود نیروهای جوان به میدان است.

قائم مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما درباره نحوه ورود جوانان و تولید برنامه ها در این خانه توضیح داد: با ارتباطی که با برخی موسسه ها مثل مجتمع شهید آوینی صداوسیما و یا دانشکده صداوسیما داریم این افراد را انتخاب می کنیم که نیروهای صرفا آماتوری نیستند اما این اولین کارشان در یک حوزه جدید است.   

میری با اشاره گروه داستانی این مرکز عنوان کرد: در بخش داستانی چند فیلمنامه در دست داریم و قرار است به عرصه نمایشی کوتاه و بلند هم ورود کنیم. همچنین تربیت نیرو برای صداوسیما از جمله اهداف ماست.

وی با اشاره به بخش برنامه های تلویزیونی نیز اظهار کرد: پرکارترین بخش این مرکز، برنامه های تلویزیونی است که تاکنون چند برنامه تلویزیونی مثل «بدون توقف» و «کیوسک» را تولید کرده است.

میری در توضیح بیشتر درباره «بدون توقف» گفت: پخش این برنامه تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بعد از ماه رمضان فصل جدید آن شروع می شود. محمدرضا نجارزاده تهیه کننده این برنامه بود که این اولین کار تهیه کنندگی وی بود. در واقع ما فرصتی ارایه می دهیم تا نیروهای جدیدی بتوانند به تلویزیون ورود کرده و اولین کار تهیه کنندگی، کارگردانی و... خود را در تلویزیون انجام دهند.

 وی درباره حاشیه هایی که نسبت به موضوعات و مهمانان این برنامه مطرح شد، بیان کرد: این برنامه پاسخ به شبهات جوانان در زمینه های مختلف بود که از مساله حجاب گرفته تا سوالاتی را که نسبت به یک چهره سیاسی مطرح می شد، در بر می گرفت. ما کمترین سانسور را در این برنامه داشتیم و حذفیات هم مربوط به یک سری حرف های شخصی بود که برای خود ما اثبات نشده بود و بیان آنها بار حقوقی داشت، با این حال حمایت های آقای فروغی در تولید این برنامه خیلی موثر بود و باعث شد کمتر ممیزی شود.

قائم مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما اضافه کرد: از دیگر برنامه های تلویزیونی ما «شب آفتابی» است که به تهیه کنندگی جواد طالبی با موضوع کارآفرینی شنبه ها و یکشنبه ها ساعت ۱۲ بامداد روی آنتن می رود و قرار است امسال موضوع رونق تولید را اضافه کند.

وی با اشاره به گروه مستند نیز توضیح داد: «مدیرِ مسئول» از جمله مستندهایی است که حدود ۱۲ قسمت از آن به تهیه کنندگی علی صدری نیا تولید شده است و اکنون آماده پخش است. ما خلائی داریم که آن هم ارتباط مستقیم مردم با مسئولان است و این مجموعه مستند یک روز کامل از زندگی یک مدیر را نشان می دهد که کار سنگینی است.

میری درباره مجموعه «پردیس» که زیر نظر این مرکز تولید می شود، گفت: مجموعه «پردیس» در بخش تئاتر تلویزیونی تعریف می شود که به شیوه مجموعه های نمایشی کوتاه مدت سیما و کارهای  ۱۵ دقیقه ای است.

وی در پایان اضافه کرد: تولید مجموعه های طنز «چیز خاصی نیست»، «دست انداز» و مستندهای «شاپور بختیار» از دیگر کارهای ما بوده است و پیش تولید مجموعه های دیگری را هم داریم که در آینده روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.