شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

مسعود ده‌نمکی:

شاید دیگر غیرتی هم در جامعه وجود ندارد!

مسعود ده نمکی

سینماپرس: مسعود ده نمکی با انتقاد از اکران برخی از فیلم‌ها گفت: در فیلم‌ها همه چیز هست و آن‌ها که می‌گفتند خط قرمز، دیگر خط قرمزی در فیلم‌ها وجود ندارد فقط وقتی بچه‌ها را می‌بریم سینما باید گوش‌هایشان را بگیریم.

به گزارش سینماپرس، مسعود ده‌نمکی کارگردان سینمای ایران که این روزها تازه‌ترین فیلمش با عنوان «زندانی‌ها» در سینماهای کشور در حال اکران است، شامگاه پنجشنبه ۲۲ فروردین مهمان برنامه «اختیاریه» بود و درباره فعالیت‌های سینمایی‌اش و همچنین وضعیت سینمای ایران به گفت‌وگو پرداخت.

ده‌نمکی در این برنامه درباره وضعیت فیلم‌های روی پرده و پروسه جذب مخاطب برای برخی از فیلم‌ها گفت: «مثلا در فیلم «آدم برفی» به نوعی معترضان را بازیچه قرار دادند و از احساساتشان استفاده کردند تا تنها فیلم بفروشد. الان اما فیلمی را از پرده پایین نمی‌آورند و هر کاری می خواهند می‌کنند. الحمدالله می‌بینید که در فیلم‌ها همه چیز هست و آن‌ها که می‌گفتند خط قرمز، دیگر خط قرمزی در فیلم‌ها وجود ندارد فقط وقتی بچه‌ها را می‌بریم سینما باید گوش‌هایشان را بگیریم. بعضی از فیلم‌ها اینطور است و قرار است آزادی بی‌حد وجود داشته باشد و اعتراضی هم دیگر وجود ندارد. شاید غیرتی هم دیگر در جامعه وجود ندارد!»

او ادامه داد: «از بعد مردمی فکر می‌کنم کسی جرات اعتراض ندارد، آن زمان من «اخراجی‌ها» را ساختم و این‌وری‌ها علیه فیلم جنجال به راه انداختند، الان این آدم‌ها کجا هستند؟ یک مسئله آن به این باز می‌گردد که تعصب را از مردم و جامعه گرفتند که این مسئله باعث می شود نظارت اجتماعی از بین برود.»

این کارگردان در بخش دیگر گفت‌وگو درباره حمایت مالی سازمان اوج از فیلم «زندانی ها» توضیح داد: «بودجه این کار را اوج پرداخته است، کل بودجه فیلم سه میلیارد تومان بوده است، با دستمزدهای این روزهای بازیگران زیر چهار میلیارد تومان نمی‌شود فیلم ساخت.اصلا بحث این نیست که این پول از کجا آمده است، کسانی که این بازار را درست کردند و نظارت نکردند، این کنترل دستمزدها و هزینه‌ها بخش خصوصی را نابود می‌کند، یعنی هیچ وقت تهیه‌کننده‌ای نمی‌تواند با سرمایه شخصی یک فیلم بسازد. فیلمی که پنج میلیارد تومان هزینه داشته باشد چقدر باید بفروشد که سودآور باشد؟ بالای ۱۵ میلیارد تومان، چند درصد از فیلم های سینما این میزان فروش دارند؟ آن هایی که دنبال حاشیه سازی و مطرح کردن بحث‌های پولشویی و ... هستند بیایند اصل قضیه را مدیریت کنند، با این وضعیت بخش خصوصی در سینما خواهد مرد.»

او نظرش را درباره اصغر فرهادی اینچنین بیان کرد: «به نظرم فیلمسازی است که کارش را بلد است، ما در دوره‌ای که دو قطبی رقابت اکران «اخراجی‌ها ۳» و «جدایی نادر از سیمین» ایجاد شد، همه علیه فیلم من کار کردند و در همان روز اول اکران از پرده فیلم گرفتند و در اینترنت پخش کردند و گفتند در سینما نروید فیلم را ببینید ما به صورت رایگان برایتان در اینترنت می‌گذاریم. در حالیکه فضا دو قطبی بود و از دو ماه قبل شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی و من و تو خواهان تحریم فیلم بودند اما جواب نگرفتند و مردم از فیلم استقبال می‌کردند به همین دلیل بحث قاچاق فیلم را به میان کشیدند تا کسی نبیند اما من همان موقع از مردم دعوت کردم که هر دو فیلم را ببینند چون مقایسه یک فیلم کمدی با فیلم ملودرام اشتباه است.»

ده‌نمکی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظری که راجع به برد پرگل ایران و یمن داشت، گفت: «یک گل نزدیم، زیاد زدیم و آخر هم در بازی با ژاپن زیاد گل خوردیم، با یک شوقی شروع کردیم و با یک اندوهی به پایان رساندیم، از هر دست بدهیم از همان دست می‌گیریم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.