یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

پایگاه صوتی ایران صدا منتشر کرد

کتاب گویای زندگی «تختی» با صدای هادی عامل

فیلم سینمایی غلامرضا تختی

سینماپرس: کتاب صوتی زنده یاد «غلامرضا تختی» با صدای «هادی عامل» گزارشگر پیشکسوت کشتی توسط پایگاه کودک ایران صدا تولید شد.

به گزارش سینماپرس، پایگاه کودک ایران صدا که به تازگی آغاز به کار کرده، مجموعه خاطرات زندگی زنده یاد «غلامرضا تختی» را به صورت صوتی و رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شنیدن این برنامه به صورت رایگان به سایت و یا اپلیکیشن iranseda.ir و یا (اینجا)  مراجعه کنند.

این برنامه به همت پایگاه کودک ایران‌صدا با نویسندگی، سردبیری و تدوین آسیه حیدری شاهرایی، دبیر سرویس محمدمهدی شادبهر، تهیه و گویندگی هادی عامل به مدت ۱۷ دقیقه روی اپلیکیشن ایران‌صدا برای استفاده مخاطبان قرار گرفته است.

پایگاه کودک ایران صدا از بخش‌های مختلفی نظیر شعر و ترانه و کتاب تشکیل شده و خانواده‌ها می‌توانند بدون نگرانی بابت محتواهای عرضه شده، آن را در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

در خلاصه این کتاب گویا آمده است: الکساندر مدوید، دارنده ۱۰ طلای جهان و المپیک، از کشتی‌اش با تختی این خاطره‌ را نقل کرده است: از ناحیه پای راست به شدت آسیب دیده بودم و غلامرضا در حال عبور از رختکن به چشم دید که پزشک تیم شوروی در حال بانداژ پای مصدوم من است. زمانی که تختی رفت، دکتر بلافاصله رو به من کرد و گفت: دیگر کارت تمام است، حریف فهمید پای راست تو آسیب دیده و راحت شکستت می‌دهد. حتی سرمربی تیم از من خواست انصراف بدهم و کشتی نگیرم؛ زیرا تختی کشتی‌گیر سرسخت و قدرتمندی بود و همیشه کشتی‌های من با او یک بر یک یا یک بر صفر می‌شد؛ اما من روی تشک حاضر شدم و غلامرضا در طول مبارزه، حتی یک بار هم به پای آسیب دیده من دست نزد و در آخر تختی با نتیجه مساوی و به خاطر ۱۰۰ گرم وزن بیشتر به من باخت، اما برنده واقعی او بود. او با همه کشتی‌گیران دنیا تفاوت داشت، آن مبارزه‌ام با او پاک‌ترین مبارزه عمرم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.