دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

دبیر جشنواره فیلم «وارش» عنوان کرد:

از حضور گسترده فیلمسازان دهه ۷۰ و ۸۰ تا رونمایی از نشان زنده یاد داود رشیدی/ جزئیات برگزاری نهمین جشنواره فیلم وارش تشریح شد

نشست خبری نهمین جشنواره فیلم وارش

سینماپرس: مهدی قربان پور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش از حضور گسترده فیلمسازان جوان دهه ۷۰ و ۸۰ در این رویداد سینمایی خبر داد و گفت: در این رویداد سینمایی ضمن رونمایی از نشان زنده یاد داود رشیدی یک سالن سینما در استان مازندران هم به اسم ایشان نامگذاری خواهد شد.

به گزارش سینماپرس نشست رسانه ای نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با حضور اهالی رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.  
مهدی قربان پور دبیر این دوره از جشنواره در ابتدای این مراسم اظهار داشت: از همراهی اهالی رسانه تشکر می کنم؛ متأسفانه پیش از این فرصتی برای عرض ارادت و تشکر  از شما فراهم نشد و خوشحالیم که امروز در خدمت شما هستیم.  
وی ادامه داد: جشنواره وارش همانطور که مطلع هستید وقفه ۴ ساله ای داشته و امسال در استان مازندران برگزار می شود. از دیرباز اداره ارشاد مازندران برگزار کننده این رویداد بوده اما ما از سازمان های مختلف دعوت کردیم که با ما مشارکت کنند. امسال با توجه به اتفاقات بد در سراسر ایران سعی کردیم با ایجاد کمپین رسانه ای کمک کنیم برای بهبود شرایط کشور؛ جشنواره وارش سعی کرده هزینه های خود را کاهش دهد. ما روزهای سختی را گذراندیم تا این جشنواره احیا شود. اولین کار ما توجه به زیرساخت ها بود.
دبیر این رویداد با بیان اینکه وارش تنها جشنواره ای است که کاخ تعریف شده دارد اظهار داشت: حتما ضعف هایی در کاخ وجود دارد اما امیدواریم به حداقل برسد. ما می خواهیم به سال های اوج جشنواره برگردیم. ما در وارش اعتقاد داریم اگر تلاش جمعی نباشد اتفاق به درستی شکل نمی گیرد. یکی از اهداف جشنواره توجه به نگاه های مستقل بود. ما می خواهیم در کنار اینکه دولت سرمایه گذار اصلی جشنواره است نگاه های مستقل را هم در کنارمان داشته باشیم.  
وی افزود: سیاست های جشنواره امسال به درستی شکل می گیرد و ما توجه ویژه به سنت ها و فرهنگ عامه داریم و فیلم ها با این محور در جشنواره نمایش داده می شوند.  
قربان پورادامه داد: ۳۳۴۱ اثر به دبیرخانه رسیده که ۱۶۷۲ داخلی و مابقی کشورهای حوزه دریای کاسپین بوده است. با همکاری یونسکو توجه ویژه ای به جنگل های هیرکانی داشتیم و اتفاق خوب دیگر کشف استعدادهای جوان بود وفیلمسازان زیادی هستند که حضورشان ما را خوشحال کرد.
وی افزود: در بخش موضوعی آداب و رسوم و جشن های ملی و مذهبی،   داستان های فولکلور، سنت های زیستی، معماری بومی، غذای بومی و شیوه های تولید در حوزه کشاورزی و... مد نظر ما بود.  
 دبیر این رویداد سینمایی افزود: فیلم های مردم شناسی آذربایجان از جمله کارهای امسال است و رئیس فستیوال آذربایجان مهمان ما است.  
ما فکر کردیم وارش باید تفاوتی با سایر جشنواره های بین المللی داشته باشد، امسال ما سعی کردیم ارتباطات منطقه ای برقرار کنیم و از کشورهای حوزه دریای کاسپین دعوت کنیم که حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.