دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

عبدالحمید قره‌داغی

در نمایشگاه کتاب امسال آثار مزین به تقریظ رهبر انقلاب به صورت ویژه عرضه می‌شود

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران

سینماپرس: مدیرعامل انتشارات سوره مهر از عرضه ویژه آثار مزین به تقریظ رهبر انقلاب در مجموعه "دستخط" خبر داد و گفت: توجه دادن مخاطبان به سمت کتاب و کتابخوانی از جمله اهداف این تقریظ‌هاست.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری تشریح برنامه‌های سوره مهر در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز 26 فروردین ماه با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر هنر و ادبیات پایداری حوزه هنری، امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک در دفتر این انتشارات برگزار شد.

عرضه ویژه آثار مزین به تقریظ رهبر انقلاب در نمایشگاه

قره‌داغی در ابتدای این نشست با بیان اینکه سوره مهر معرف و مروج فرهنگ دفاع مقدس و اندیشه و هنر انقلاب اسلامی است، گفت: از افتخارات ما در سال گذشته این بود که برای هفتمین بار ناشر برگزیده در بخش عمومی انتخاب شد. سوره مهر در سال گذشته با وجود نکات مثبت، سال سختی را گذراند. سوره مهر توانست با وجود مشکلاتی که در حوزه کاغذ وجود داشت، هم در حوزه تولید و هم در بخش فروش توفیق داشته باشد؛ به طوری که در حوزه فروش با 15 درصد افزایش مواجه بودیم.


مدیر عامل انتشارات سوره مهر ادامه داد: در نمایشگاه کتاب امسال نیز حدود 170 اثر چاپ اول خواهیم داشت که برای اولین بار در نمابشگاه کتاب عرضه می‌شود. در سال گذشته برخی از آثار بیش از 20 بار تجدید چاپ شد که در مجموع ما 530 دروه چاپ داشتیم. همچنین حدود یک میلیون جلد کتاب توسط سوره مهر منتشر شده که میانگین آن 200 صفحه بود. از سوی دیگر حدود 200 میلیون صفحه در سال گذشته منتشر و عرضه شد.

قره‌داغی در ادامه با بیان اینکه تلاش کردیم نا در سال گذشته تنوع محصولات را افزایش دهیم، اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون 200 عنوان در حوزه ادبیات انقلاب و مقاومت، 5  عنوان در حوزه موسیقی، 50 عنوان در حوزه کودک و نوجوان و 22 عنوان در حوزه طنز منتشر کردیم.


وی افزود: انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "فرنگیس" نیز از دیگر رویدادهای مهم بود که سبب شد تا موضوع مرزنشینان و منطقه کردستان م(بار دیگر مورد توجه قرار گیرد. این اثر با اینکه چند سال از چاپ آن می‌گذشت، بعد از تقریظ مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
فردا هم قرار است در برنامه‌ای تحت عنوان هشتمین پاسداشت ادبیات مقاومت از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب در "کمین گل سرخ" رونمایی شود. انتشار این اثر در دهه 80 صورت گرفت و جوایز متعددی را دریافت کرد. از جمله ویژگی‌های این کتاب روایت داستانی اثر است. تقریظ رهبر انقلاب نیز مربوط به دهه 80 است. توجه دادن مخاطبان به سمت کتاب و کتابخوانی از جمله اهداف این تقریظ‌هاست.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر با بیان اینکه راه‌اندازی نهضت ترجمه برای آثار در حوزه ادبیات انقلاب و مقاومت از جمله تاکیدات رهبر انقلاب است، اضافه کرد: سوره مهر در سال‌های گذشته تلاش کرد تا تعداد این آثار را افزایش دهد. تاکنون 120 اثر به زبان‌های مختلف از جمله عربی، اردو، انگلیسی و... ترجمه شده است. امسال هم بر این تعداد افزودیم که در نمایشگاه نیز در غرفه‌ای مستقل عرضه خواهد شد. همچنین در این سال‌ها کتاب‌های شاخصی داشتیم که گاه مورد فراموشی قرار گرفت. امسال با نیازسنجی، ویراستاری و صفحه‌بندی جدید و متناسب با نیاز و سلیقه روز این دسته از آثار عرضه خواهد شد. از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های اکبر ایرانی قمی و تعدادی از آثار مزین به تقریظ رهبر انقلاب اشاره کرد که در مجموعه دستخط عرضه می‌شود.

قره‌داغی به فعالیت‌های سوره مهر در بخش کودک و نوجوان در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز در سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان میزبان مخاطبان خواهیم بود. 49 عنوان کتاب جدید در این بخش عرضه می‌شود. در حوزه کتاب‌های الکترونیک نیز امسال 1500 عنوان کتاب الکترونیک و 130 عنوان کتاب صوتی عرضه می‌شود. فلش بوک و... نیز از دیگر قالب‌هایی است که آثار جدیدی عرضه می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.