دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

سیدمحمد مجتبی حسینی:

نمایش «نامدار» خاطرات دفاع مقدس را زنده کرد

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای نمایش «نامدار» گفت: این نمایش اثری پاکیزه با داستانی جذاب از یک رویداد تاریخی بود و خاطرات روزهای دشواری از دفاع مقدس را زنده کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، با حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی از برخی ویژه‌ برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته هنر انقلاب و نمایشگاه‌ها و گنجینه آثار هنرهای تجسمی دیدن کرد.

حسینی در این دیدار که به تماشای نمایش «نامدار» به کارگردانی سعید خیرالهی در تماشاخانه ماه حوزه هنری نشست، با تاکید بر نقش موثر هنر تئاتر در نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس گفت: نمایشی را که در تماشاخانه ماه حوزه هنری ویژه هفته هنر انقلاب به تماشای آن نشستیم، اثری پاکیزه با داستانی جذاب از یک رویداد تاریخی بود. رویدادی که بسیاری از مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس و روزهای پس از آن سال‌ها به اشکال مختلف با آن مواجه شدند.

وی افزود: نمایش «نامدار» خاطرات روزهای دشواری از دفاع مقدس را زنده کرد که امروزه بسیار شیرین و دلپذیر است؛ چرا که این دوران جلوه‌گر شجاعت‌ها و دلاوری‌های مردم ایران بود که در این نمایش روی صحنه تماشاخانه ماه اجرا شد.

حسینی در مورد برپایی جشن هفته هنر انقلاب گفت: انقلاب اسلامی متعلق به تمامی مردم ایران است. با اینکه فعالیت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی متمرکز بر گونه‌ای از هنر است که مفاهیم انقلابی را انعکاس بیشتری بدهد. اما این موضوع به معنای فراغت دیگر نهادهای دست‌اندرکار هنر از این موضوع نیست. چرا که ما همه اعضای یک پیکر هستیم و آثار هنری مرتبت با ارزش‌ها و مفاهیم ناب کشومرمان به همراه استقلال و آزادی ایران اسلامی برایمان اهمیت بسیاری دارد آنچنان‌که در جای جای آثار هنری کشور جلوه‌گر می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر ادامه فعالیت‌های هنر انقلاب در طول سال گفت: نامگذاری روزها و هفته‌ها به معنای جدایی و آسودگی اذهان و دیده‌ها از این موضوع در بقیه سال نیست. اما بهانه مبارکی است که در این مقاطع فعالیت‌های خود را بیشتر کنیم و شاهد تعداد آثار بیشتری در زمینه‌های گوناگون هنری باشیم. به این ترتیب سعی کنیم تا این چراغی که در ابتدای هرسال روشن می‌کنیم برای ایام باقی مانده سال امتداد دهیم.

پنجمین هفته هنر انقلاب با معرفی چهره هنر انقلاب در سال ۹۷ روز دوشنبه ۲۶ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.