سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

با حضور نمایندگان قوه قضاییه

در شورای نظارت بر صداوسیما اخبار سیل رسانه ملی بررسی شد

سیل

سینماپرس: نحوه پوشش خبری حادثه سیل اخیر در جلسه اخیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما بررسی شد.

به گزارش سینماپرس، جلسه شورای نظارت با موضوع بررسی نحوه پوشش خبری حادثه سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور با حضور نمایندگان قوای قضائیه، مجریه و مقننه و همچنین معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تشکیل شد.

جلسه ۴۵۹ شورای نظارت با موضوع بررسی نحوه پوشش خبری حادثه سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور با حضور نمایندگان قوای قضائیه، مجریه و مقننه و همچنین معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در محل دبیرخانه شورای نظارت تشکیل شد.

در این جلسه که معاون سیاسی سازمان صدا و سیما و مدیر شبکه خبر و برخی از مدیران معاونت سیاسی حضور داشتند، گزارشی از اقدامات عملکرد و برنامه‌های آینده این معاونت با موضوع سیلاب اخیر کشور ارائه شد.

مجید آخوندی معاون سیاسی سازمان صدا و سیما با اعلام اینکه بارش‌های فروردین ماه از لحاظ حجم و میزان فراگیری در استان‌های مختلف بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود پیش بینی‌های به عمل نیامده از سوی دستگاه‌های مرتبط با سیل، رسانه ملی توانست ضمن بسیج امکانات و تجهیز منابع، با استفاده از نیروهای موجود در شهرستان‌ها، استان‌ها و مرکز، اخبار مرتبط با سیل در استان‌های درگیر را پوشش رسانه‌ای دهد و عملکرد نهادهای مختلف و گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین وحدت و یکپارچگی کشور را در خلق حماسه کمک‌های مردمی را به تصویر بکشد.

وی انعکاس هشدارهای ستاد مدیریت بحران کشور و عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سیل را از دیگر اقدامات رسانه ملی اعلام و اظهار داشت: در مناطق سیل زده سعی کردیم مشکلات و کمبودهای مردم را به گوش مسئولان مربوطه برسانیم.

معاون سیاسی صدا و سیما گام بعدی رسانه ملی را انعکاس فعالیت‌های بازسازی و سازندگی مناطق سیل زده و نیز پیگیری تعهدات و وعده‌های مسئولان اجرایی کشور به مردم این مناطق اعلام و اظهار امیدواری کرد رسانه ملی در این مرحله نیز به اهداف مد نظر دست یابد.

در ادامه این نشست اعضای شورای نظارت نیز ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود، از عملکرد صدا وسیما در پوشش خبری حادثه سیل اخیر در برخی استان‌های کشور تقدیر و بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی و اقدامات خیرخواهانه مردمی در کمک به مردم مناطق سیل زده و بازسازی این مناطق و همچنین انعکاس اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور به طور مستمر تاکید کردند.

بیان ثمرات و نتایج خوب بارش های آسمانی اخیر در رسانه ملی از موضوعات دیگری بود که اعضای شورای نظارت بر آن تاکید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.