جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

پس از هفت سال دوری از سینما

کارگردان «زد» خاطرات یک سیاستمدار را می‌سازد

کوستا گاوراس کارگردان سرشناس یونانی

سینماپرس: کوستا گاوراس کارگردان مولف یونانی نوزدهمین فیلمش را در دست ساخت دارد و آن را در زادگاهش یونان جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی،  کوستا گاوراس کارگردان سرشناس یونانی نوزدهمین فیلمش را بر مبنای خاطرات یانیس یاروفاکیس می‌سازد.

این فیلمساز یونانی-فرانسوی اکنون در حال فیلمبرداری فیلم «بزرگسالان در اتاق» است. او هفت سال پس از ساخت آخرین فیلمش «کاپیتال» بار دیگر بر صندلی کارگردانی نشسته است تا با اقتباس از خاطرات پرفروش یانیس یاروفاکیساین فیلم را به انجام برساند.

کتاب خاطرات این سیاستمدار با عنوان «بزرگسالان در اتاق: نبرد من با تأسیسات گسترده اروپا» از آغاز آوریل در آتن جلوی دوربین رفت و ۱۲ هفته به طول می‌انجامد.

گروه بازیگران و سازندگان در طول فیلم راهی پاریس،  ریگا، بروکسل، استراسبورگ،  فرانکفورت و لندن نیز می‌شوند تا بخش‌هایی از فیلم در این شهرها جلوی دوربین برود.

یاروفاکیس در کتاب خاطراتش از تجربیاتش در طول ۶ ماهی که به عنوان وزیر مالی یونان در سال ۲۰۱۵ که یک سال خاص بود، نوشته است.

این فیلم بر بحران مالی و مذاکراتی که بین دولت یونان و بقیه اروپا در جریان بود تمرکز دارد.

گاوراس از این فیلم به عنوان یک تراژدی یونان باستان که در دوران مدرن می‌گذرد،  یاد کرده است و می‌گوید: این داستان یک کشور و مردمش است که در شبکه قدرت گرفتار شده‌اند.

وی به مخاطبانش تاکید کرده که این یک چالش بزرگ است که پیش روی دارد و آنها را ناامید نمی‌کند.

در این فیلم اولویت بر این بود که نقش هر شخصیت را بازیگری از همان ملیت ایفا کند. به همین دلیل نقش اصلی کهیاروفاکیس است توسط کریستوس لولیس ایفا می‌شود و آلکساندروس بوردومیس در نقش آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان ظاهر می‌شود. نقش وزیر مالی آلمان یعنی ولفگانگ شاوبل را نیز اولریش تاکور آلمانی بازی می‌کند که چهارمین تجربه همکاری او با گاوراس است.

این فیلم با بودجه ۶.۸۵ میلیون یورویی در دست ساخت است و با همکاری یونان و فرانسه ساخته می‌شود.

کوستا گاوراس کارگردان یونانی تبار فرانسوی ۸۶ ساله است. او فیلم سینمایی «زد» را در سال ۱۹۶۹ کارگردانی کرد. این فیلم اشاره به قتل گریگوری لمبراکیس نماینده چپ‌گرای پارلمان یونان دارد که در ۱۹۶۳ به دست نیروهای راست‌گرا در یونان صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.