یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

سناریویی برای خالی کردن جیب مردم

وقتی قرار است برای دو بار در سال از جیب بیت المال خرج شود

ابراهیم داروغه زاده در مراسم رونمایی از پوستر و اعلام فیلم های بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: داروغه زاده: موافق ادغام جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر نیستم.

به گزارش سینماپرس، داروغه زاده دبیر جشنواره ملی فیلم فجر عملکرد جشنواره جهانی فیلم فجر را مثبت ارزیابی کرد و حمایت از این رویداد را به منظور توسعه روابط بین‌الملل ضروری دانست.

وی ادامه داد: جشنواره جهانی فیلم فجر سعی می‌کند هم سینمای ما را به بهترین شکل به جهان معرفی کند و هم جهان و سینماگران جهان را با سینمای ما آشنا می کند بنابراین جا دارد این رویداد تقویت شود تا بتواند دقیق‌تر به اهدافش برسد و مثمرثمرتر باشد، لذا همه ما باید کمک کنیم تا این جشنواره به اهدافش برسد.

‌داروغه‌زاده درباره عملکرد جشنواره جهانی فیلم فجر طی سال‌های اخیر گفت: من به صورت دقیق درگیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیستم، اما طی دو سه سال اخیر هر بار که در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کردم، شاهد بودم که استقبال خیلی خوبی از برنامه‌های جشنواره صورت گرفته و تمام بخش‌ها با نظم خیلی خوبی به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود.

‌وی اظهار کرد: تلاش برگزارکنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر این است که جشنواره را در یک ساختار حرفه‌ای و بین‌المللی برگزار کنند. با توجه به امکاناتی که ما داریم و شرایط و محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، جشنواره جهانی فیلم فجر توانسته برنامه‌های خوبی داشته باشد و کارگاه‌های آموزشی که در این جشنواره برگزار می شود یا مهمانان داخلی و خارجی که در جشنواره حضور پیدا می‌کنند، قابل قبول است.

‌داروغه‌زاده درباره جداسازی دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر گفت:  تجربه سی و اندی سال گذشته نشان داد که وقتی دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر با هم برگزار می‌شوند، همه برنامه ها تحت‌الشعاع مسابقه سینمای ایران قرار می‌گیرد و همه رسانه‌ها، منتقدان و اهالی سینما نظرشان به سمت مسابقه سینمای ایران جلب می‌شود بنابراین بخش بین‌الملل کمتر دیده می‌شود و با دقت کمتری هم برگزار می‌شود. به نظر من جدا شدن دو جشنواره کمک‌کننده است.

‌وی تاکید کرد: من هیچ تصوری از اینکه دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر با هم ادغام شوند، ندارم.

‌معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پایان بیان کرد: ممکن است نظر آن افرادی که خواهان ادغام این دو جشنواره هستند این باشد که هر دو رویداد در یک بازه زمانی پشت سر هم برگزار شود که اگر ادغام به این صورت باشد، قابل قبول است ولی همزمان برگزار شدن دو جشنواره موجب می‌شود بیشتر نظرات و توجه اهالی سینما، رسانه‌ها و منتقدان به سمت مسابقه سینمای ایران برود زیرا در آن بخش فیلم‌های ایرانی برای نخستین بار رونمایی می‌شوند و جذابیت بیشتری برای همه دارند.

‌سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.