چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

سینماگران و جشنواره جهانی فیلم فجر/۳

شریفی: جشنواره جهانی یک مهمانی خصوصی شده است/ جشنواره های بین المللی این چنین سطح پایین و بدون مانیفست نیستند

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی به یک مهمانی خصوصی بدل شده است، این جشنواره یک دکان برای برخی آقایان است که پول های بیت المال را میان خودشان تقسیم کنند، همه ما منتظریم آقای انتظامی به وعده شان عمل کنند و این بساط را یک بار برای همیشه جمع کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کار دست اندرکاران برگزاری این دورهمی این است که چند بازیگر درجه چندم را دور خود جمع کنند و جشنواره شان را پر و پیمان نشان بدهند و مرتب روی فرش قرمز بروند و عکس یادگاری بگیرند! این جشنواره هیچ نشانی از سینما و جشنواره معتبر با خود به همراه ندارد و بساط آن باید هرچه زوتر برچیده شود.

وی با بیان اینکه من اصلاً نمی فهمم چرا باید جشنواره فجر ۲ شقه شده باشد اظهار داشت: نکته قابل تأمل آنجا است که در این جشنواره ها که عنوان مقدس فجر را به همراه دارند هیچ نشانی از فیلم های انقلابی و ارزشمند دیده نمی شود!

شریفی خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار بد اقتصادی در مقطع زمانی که بسیاری از مردم کشورمان درگیر مصیبت سیل هستند و زندگی شان از بین رفته و توان تأمین معیشت شان را ندارند برگزاری این جشنواره یک کار عبث و ضد مردمی است. چرا باید آقایان با بودجه های میلیاردی بیت المال که متعلق به همه مردم است دورهمی خصوصی برای خود برگزار کنند و اصلاً برایشان اهمیت نداشته باشد که هم میهنان شان در چه وضعی هستند؟

این سینماگر تأکید کرد: این جشنواره برای این برگزار می شود که همه روی فرش قرمز بیایند و لباس ها و آرایش ها و قیافه های شان را در فضای مجازی به رخ دیگران بکشند. من بارها گفته ام و باز هم تأکید می کنم که این راه درست نیست ما مسیر درستی برای سینمای کشور ترسیم نکرده ایم و راه را اشتباه می رویم. آقایان بدانید که این راهی که می روید به ترکستان است!

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب سرخ حوا» در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مدیران سینمایی بساط سیرک گونه این رویداد بی خاصیت را جمع نمی کنند تصریح کرد: بنده مطمئن هستم که مدیران از دورهمی ها خوششان می آید چرا که با خانواده های شان می آیند و چند ساعتی خوش می گذرانند، با هنرپیشه ها عکس های سلفی و یادگاری می گیرند، غذاهای مختلف می خورند و خلاصه چند شب بساط خوش گذرانی و گردش و لذت شان برپاست!

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه من در جشنواره های معتبر بین المللی زیادی شرکت کرده ام اظهار داشت: هیچ یک از جشنواره های بین المللی اینقدر سطح پایین نیستند، هیچ یک از جشنواره های معتبر بین المللی اینقدر بدون برنامه و بدون مانیفست برگزار نمی شوند. در همه جشنواره بر اساس فرهنگ و دین و نیازهای حکومت شان فیلم هایی وجود دارد اما در جشنواره ما این گونه نیست؛ اصولاً ما اصلاً به این مسائل اهمیتی نمی دهیم و تنها در حال شو برگزارکردن هستیم و بس!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.