سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

در نشست «سیاست گذاری سینما در عصر جهانی شدن»

کتاب «دولت‌ها چگونه به سینما کمک می‌کنند» رونمایی می‌شود

کتاب «دولت ها چگونه به سینما کمک می کنند»

سینماپرس: کتاب «دولت‌ها چگونه به سینما کمک می‌کنند» ترجمه گروهی از مترجمان و به کوشش شهاب اسفندیاری و فرزام امین صالحی در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی می شود.

به گزارش سینماپرس، کتاب «دولت ها چگونه به سینما کمک می کنند» به کوشش شهاب اسفندیاری و فرزام امین صالحی روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ در نشست «سیاست گذاری سینما در عصر جهانی شدن» که در سالن دانشکده صدا و سیما برگزار می شود، رونمایی می شود.
«دولت ها چگونه به سینما کمک می کنند» مشتمل بر ۱۳ مقاله است که توسط استادان و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف جهان نوشته شده است. هر کدام از این مقالات، وضعیت حمایت دولت از سینمای ملی یکی از کشورها را از نظر سیاست ها و راهبردهایی که برای حمایت مالی دارند و شیوه هایی که برای تشویق سرمایه گذاری در سینما به کار گرفته اند و نتایج این سیاست ها در دوره های ۵ تا ۱۰ ساله، بررسی می کند.
دراین کتاب پژوهشگرانی از رشته های مختلف اقتصاد، علوم سیاسی و مطالعات فرهنگی و سینما به بررسی سیاست های سینمایی پرداخته اند و این باعث شده هم ابعاد فرهنگی و سیاسی و هم قانون گذاری فرهنگ ها از منظرهای مختلف در این اثر بررسی شوند.
این کتاب نشان می دهد که بسیاری از دولت های جهان به ویژه اروپایی ها برای حمایت از صنعت سینما و حفظ میراث فرهنگی خود برنامه هایی دارند و در برخی مناطق حتی در قالب اتحادیه های بین المللی بودجه های بین قاره ای برای حمایت از تولید مشترک پیش بینی شده است.
کتاب «دولت ها چگونه به سینما کمک می کنند» در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و اطلاعات و آمارهای آن به‌روز است.
انتشارات خانه هنرمندان با حمایت جشنواره جهانی فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی این کتاب را منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.