دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

سرنوشت عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به سینماگران/۶

آشتیانی پور: نمی دانم مقاومت هیأت مدیره در خصوص عدم شفاف سازی چه دلیلی دارد؟

حمیدرضا آشتیانی پور

سینماپرس: حمیدرضا آشتیانی پور رئیس هیأت‌ مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم و عضو کانون کارگردانان در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی گفت: امروزه وضعیت معیشیتی و زندگی هنرمندان از اساس دچار مشکل است و این وظیفه مدیران فرهنگی است که مشکلات اهالی سینما را از اساس درست کنند. بودجه ها باید درست و به جا مصرف شوند و اینطور مصرف کردن بودجه ها یک حیف و میل صرف است و بس!

سرپرست گویندگان سریال تلویزیونی «مختارنامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در شرایطی که بودجه های هنگفت در جاهایی صرف می شوند که ارتباطات زیادی در آن وجود دارد، رقم ناچیز یک میلیارد تومان برای جمعیت عظیم خانه سینما چیست و به چه دردی می خورد؟ من اصلاً نمی دانم در این شرایط بحرانی معیشتی چرا باید این رقم ناچیز به سینماگران اختصاص یابد؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هریک از اعضای خانه سینما خانواده دارند و افرادی تحت پوشش شان هستند یک جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری زیرمجموعه خانه سینما هستند و نباید اینطور با اعطای رقم های ناچیز عزت آن ها را زیر سوأل برد.

آشتیانی پور با بیان اینکه پول های اصلی را سلبریتی هایی که حضور در محافل خاص دارند می خورند و می برند اظهار داشت: این افراد در قالب پروژه های مختلف و یا مناسباتی که بعضی از آن ها هرگز منعکس نمی شود زندگی شان از این رو به آن رو می شود. متأسفانه بدنه سینما و افرادی که هویت فرهنگی دارند آنچنان که شایسته است دیده نمی شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «شعله های خشم» خاطرنشان کرد: متأسفانه همیشه ما شاهد این بودیم که پول هایی به خانه سینما آمده اما کسی خبردار نشده که این پول ها در کجا مصرف شده البته بعضی مواقع جاهایی خرج شده که به راستی مستحق آن بوده اند و این اتفاق را بنده از نزدیک هم شاهد بوده ام و به صورت خصوصی می توانم برخی از مصادیق آن را عنوان کنم، اما مسأله اینجا است که این ماجرا از اصل و بنیان توهین آمیز است چرا که در زمانه ای که معیشت و هویت سینماگران در خطر جدی است نباید به هنرمندان صدقه سری داده شود.

این سینماگر تأکید کرد: بنده معتقدم ارشاد با این کار سینماگران را تحقیر کرده؛ اصولاً پررنگ کردن این رقم ناچیز خاصیت هنرمندان را مضمحل می کند و در راستای سیاست هایی است که برخی نمی خواهند اجماعی در میان سینماگران صورت گیرد. من نمی دانم سرچشمه این ماجرا چیست و مقاومت هیأت مدیره در خصوص عدم شفاف سازی چه دلیلی دارد؟ قطعاً اگر داستانی پشت این ماجرا نباشد هیأت مدیره به راحتی می توانند در این مورد شفاف سازی کنند.

وی افزود: در هر صورت ما نباید از یاد ببریم که سینمای ایران امروز دچار ابتذال شده است؛ ما دچار استحاله نیروی انسانی در سینما شده ایم که بنده معتقدم این اتفاق آگاهانه و از طریق اعمال سیاست کسانی که دوست هنر و هنرمند نیستند رخ داده؛ ما امروزه باید پیگیر مطالبات جدی و برحق هنرمندان باشیم و نباید به خاطر مسائل کوچک بیش از پیش بدنه سینما را دچار شکاف کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.