جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹

در نهمین جشنواره فیلم وارش

اعضای هیات داوری و انتخاب بین الملل معرفی شدند

اعضای هیات داوری و انتخاب بین الملل جشنواره وارش

سینماپرس: سرگئی دوروتسوی، مارینا توروپیگینا و مهرداد اسکویی داوری و بهمن آقایی، الهه نوبخت و مجید موثقی انتخاب بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را برعهده دارند.

به گزارش سینماپرس، اعضای هیات داوری و انتخاب بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش معرفی شدند. 

سرگئی دوروتسوی، مارینا توروپیگینا و مهرداد اسکویی در بخش داوری و بهمن آقایی، مجید موثقی و الهه نوبخت در بخش انتخاب آثار بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، این رویداد را همراهی می کنند. 

هیات داوران

سرگئی دوورتسوی

سرگئی دوورتسوی متولد 1962 فیلمساز قزاقستانی است. او کارگردان فیلم درام «آیکا» است که در جشنواره کن 2018 منتخب رقابت برای نخل طلایی شد و این فیلم جایزه نخل طلایی بهترین بازیگر زن را نیز از آن خود کرد. سرگئی با فیلم دیگرش به نام تولپان(2008) که درست یک دهه قبل موفق به کسب جایزه نوعی نگاه شده بود بار دیگر به جشنواره کن آمد. او فارغ التحصیل کالج هوانوردی اوکراین و همچنین مدرسه فیلم مسکو است.

مارینا تروپیگینا

مارینا تروپیگینا برنامه ریز جشنواره بین المللی فیلم مسکو، VGIK (موسسه تصویربرداری گراسیموف)، مدرسه فیلم روسیه، و عضو CILECT  (انجمن بین المللی مدارس فیلم و تلویزیون) است و به عنوان داور در بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش همکاری دارد.

مهرداد اسکویی

مهرداد اسکویی متولد 1348 و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است که اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی جوایز متعددی را کسب کرده‌است. این فیلمساز در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد و عنوان بهترین فیلمساز مستند سال ۲۰۱۶ جهان از جشنواره (تروفالس) آمریکا را از آن خود کرد. همچنین او به عنوان سفیر فرهنگی بخش انسان دوستانه سازمان ملل متحد (UCHA) فعالیت می‌کند. تندیس و جایزه شصتمین جشنواره‌ی فیلم لندن(BFI)، جایزه عفو بین‌الملل از شصت و پنجمین جشنواره‌ی فیلم برلین، تندیس جشنواره‌ی ایدفا هلند، جایزه بزرگ هیات داوران از نوزدهمین جشنواره‌ی «فول‌فریم» آمریکا و... از جمله جوایزی است که این هنرمند کسب کرده است. 

هیات انتخاب

بهمن آقایی

بهمن اقایی متولد 1339 و اولین دبیر جشنواره سینمای جوانان ایران است. معاونت روابط فرهنگی و بین المللی انجمن سینمای جوانان ایران، عضویت در هیات داوران فیلم های جوان جشنواره یونیکا در کشور سوئد، عضویت در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی بازرگانی و امور جشنواره ها، مدیر امور بین الملل پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران از جمله سوابق حرفه ای این مدیر فرهنگی  است. 

مجید موثقی

مجید موثقی متولد 1356 در نور و فارغ التحصیل رشته نمایش دانشگاه هنر و معماری است. او از سال 2003 تا 2009 درVGIK ( موسسه تصویربرداری گراسیموف) روسیه تحت تعلیم بوده است. وی کارگاه های زیادی را درباره سینما و تئاتر در ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده است. او عضو انجمن بین المللی منتقدان فیلم و تئاتر و انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران است و در حال حاضر در دانشگاه ETH  زوریخ سوییس در بخش خدمات رسانه ای مشغول به فعالیت است.

الهه نوبخت 

الهه نوبخت متولد 1366 در تهران توزیع کننده و تهیه کننده بین المللی سینمای ایران است. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل و مدیر عامل شرکت  ELI IMAGEاست و آخرین مستند او با نام «دلبند» در شصت و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین (2019) به نمایش در آمد. نوبخت عضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت در سال 2019، عضو هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین المللی فیفوگ سوییس در سال 2018 و مدیر هیات داوران و دپارتمان میهمانان خارجی پنج دوره از جشنواره فیلم فجر بوده است. او همچنین مدیر بخش بین الملل جشنواره هایی در ایران از جمله جشنواره فیلم شهر  و جشنواره فیلم یاس بوده است.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 تا 13 اردیبهشت ماه در شهر بابل و نمایش همزمان فیلم ها در شهر  رامسر و ساری ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.