شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

فاضل نظری مطرح کرد:

بازنگری طبقه‌بندی سنی مخاطبان کانون

فاضل نظری در بازدید از غرفه کانون

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بازنگری و تغییر در طبقه‌بندی سنی مخاطبان آثار این مجموعه فرهنگی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، فاضل نظری در بازدید از غرفه کانون در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: محصولات ‌کانون کارشناسی شده است و به خاطر قدمت، عمق تجربه و گستره وسیع‌ش یک نام و نشان مورد اعتماد و شناخته شده برای خانواده‌هاست.

رییس هیأت مدیره کانون گفت: در سال آینده تغییرهایی در طبقه‌بندی سنی مخاطبان آثار کانون انجام خواهیم داد،  این کار با بررسی تجربه‌های جهانی و شرایط بومی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل کانون توضیح داد: طبقه‌بندی فعلی که سال‌ها قبل ایجاد شده و کانون نیز در ایجاد و توسعه‌اش نقش داشته است، تغییر خواهد کرد و طبقه‌بندی بامعناتری برای مخاطبان ایجاد می‌شود.

نظری با بیان این‌که امسال سال شکوفایی انتشارات کانون خواهد بود، افزود: آثاری برای خردسالان و کودکان قبل از سه سال تولید خواهیم کرد.

او با تاکید به این‌که بعضی از ابعاد شخصیتی انسان مانند اعتماد به نفس، در سنین کودکی و قبل از سه سالگی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد آثاری را تولید کنیم که مورد اطمینان مخاطبان باشد، البته این موضوع زمان‌بر است و نیاز به مطالعه و بررسی دارد.

مدیرعامل کانون در ادامه گفت: از طرف دیگر برای نوجوانان به ویژه در حوزه ادبیات برای مخاطب خاص باید آثار ویژه‌ای تولید کنیم. مخاطبِ نوجوانِ علاقه‌مند به شعر، باید با نمونه‌هایی مناسب سنش از شعرهای برجسته و منتخب هم‌روزگارِ خودش استفاده کند.

به گفته نظری همان‌طور که باید گزیده‌ای از شعر بزرگان ادبیات را برای نوجوانان انتخاب کنیم، در عین حال باید شعر و رمان‌های معاصر را نیز به شکل ویژه تولید کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

مدیرعامل کانون در پایان تأکید کرد: مجموعه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خصوص در حوزه کودک می‌تواند منظم‌تر برگزار شود، تا مراجعه کنندگان و مخاطبان بهتر و راحت‌تر به آثار مورد علاقه خود بر اساس نقشه و شناخت دقیق دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.