شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

«پلچینا»

جایزه ایتالیایی‌ها از آن «روباه» ایرانی شد

انیمیشن «روباه»

سینماپرس: فیلم انیمیشن «روباه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «صادق جوادی» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره انیمیشن و تلویزیونی ایتالیا شد.

به گزارش سینماپرس، بیست و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه انیمیشن و تلویزیونی ایتالیا از ۱۱ تا ۱۳ آپریل ۲۰۱۹ در شهر تورین ایتالیا برگزار شد و فیلم انیمیشن «روباه» ساخته «صادق جوادی» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره ملقب به جایزه «پلچینا» شد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره آمده است: «این فیلم نمایش زیبا و استعاره‌ای قابل لمس از شجاعت، با به تصویر کشیدن مبارزه‌ی روباه برای عشق و بقا است.»

در این رویداد، ۵۰۰ فیلم انیمیشن از ۵۰ کشور جهان شرکت داشتند.

در خلاصه داستان انیمیشن «روباه» آمده است: «روباه جوان و چالاکی هنگام تجربه‌ی اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه زنگوله بر گردن توانایی زندگی در جنگل، شکار و... را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است...»

«روباه» تاکنون در جشنواره‌های الچه اسپانیا، کارتون‌کلاب ایتالیا، رجینا کانادا، انیما انیما صربستان، سینه‌انیما پرتغال، انیمست رومانی، فلوکسوس هلند، آتن یونان، فنیسیان فرانسه، لیسبون پرتغال و کوهستان سبز آمریکا به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «وارنا» بلغارستان شده است. این فیلم در یازدهمین دوره‌ی جشنواره پویانمایی تهران نیز برنده دو جایزه بهترین فیلم (جایزه اول بخش مسابقه ملی) و بهترین آهنگسازی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.