یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

سریال جدید شهریار بحرانی

مستند «حجاب» روی آنتن شبکه یک می رود

حجاب راه رستگاری

سینماپرس: سریال مستند «حجاب راه رستگاری» شهریار بحرانی به آنتن شبکه اول رسید.

به گزارش سینماپرس،  سریال مستند «حجاب راه رستگاری» نام کار جدیدی است که از امشب با کارگردانی شهریار بحرانی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این مستند از امشب در قالب ۲۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۰ به آنتن شبکه یک سیما می‌رسد. بحرانی در پاسخ به این سوال که چرا آنقدر با تأخیر این برنامه روی آنتن می‌رود به تسنیم،  گفت: سریال مستند مفهومی قرآنی درباره حجاب تحت عنوان «حجاب راه رستگاری» آیات اصلی حجاب در قرآن کریم را به تصویر می‌کشد. برای اینکه بتوانیم مخاطبین را با آموزه‌های اصلی قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با این آیات محوری آشنا کنیم این سریال ساخته شده است. این سریال اثرات، فواید درونی و باطنی حجاب را بررسی می‌کند که این اثرات و فواید از فواید اجتماعی حجاب بسیار فراگیرتر، بیشتر و مورد تأکید خداوند است.

بحرانی خاطرنشان کرد: تلاش در این سریال این بوده که براساس همان راهکارهایی که در قرآن کریم در ارتباط با حجاب بحث کرده و هدف انسان را هدف آخرتی مطرح کرده حجاب را یکی از ابزارهای اصلی و موثر رسیدن به آن تعالی و رشد آخرتی عنوان کنیم.

وی با اشاره به عنوان ۲۰ قسمت این سریال، افزود: پنج قسمت اول حجاب این سریال بحث شخصیت و دغدغه، هدف‌گذاری انسان در زندگی مطرح می‌شود و از آن به بعد بحث‌هایی برای حجاب به خاطر صلاح، رستگاری و حجاب به خاطر بهره‌مندی از اجر عظیم خداوند، حجاب به خاطر بهره‌مندی از رحمانیت خداوند، ‌ حجاب به خاطر علم و حکمت خداوند، ‌اثر حجاب در صنع آخرتی انسان، حجاب به خاطر بهره‌مندی از مغفرت، حجاب به خاطر بهره‌مندی از توبه، خود بحث عفاف و ارتباطش با حجاب، اثر حجاب در طهارت قلب، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تزکیه، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تقوا، حجاب به خاطر اطاعت از امر خدا، حجاب به خاطر دوری از فرهنگ جاهلی و بحثی درباره قلعه حجاب در قسمت نوزدهم و در قسمت بیستم شاه کلیدی به عنوان حجاب را مطرح کنیم.

بحرانی در خصوص نوع این سریال مستند، تأکید کرد: این سریال مستند در قالب مجری و جلوه‌های ویژه روی آنتن می‌رود که سیدمحمد حسینی منتقد سینما و تلویزیون به عنوان مجری حضور دارد. او در یک فضای بهشت‌گونه آیات قرآن کریم مرتبط با مباحث حجاب را مطرح می‌کند. برای ساخت و تولید این سریال مستند، متخصصین دینی استفاده زیادی بردیم و همین‌طور روانشناسان، جامعه‌شناسان و متخصصینی که به زمینه حجاب اشراف دارند. یک کاری که صورت می‌گیرد برخی از مفاهیم قرآنی حجاب را تبدیل به فرم‌های نمایشی و تصویری می‌کنیم.

بحرانی در پاسخ به این سوال که چه کارهای دیگری را به عنوان کارگردان برای سینما یا تلویزیون جلو می‌برد، ‌افزود: برای ارائه «ملک سلیمان» به صورت یک سریال تلویزیونی در حال رایزنی با صدا و سیما هستیم.   تلویزیون دغدغه‌ کارهای مذهبی را دارد اما بالاخره شاهد شرایط مالی ضعیف، معضلات و مشکلاتی هم در سازمان صداوسیما هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.