سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

در جشن هفته تئاتر صورت پذیرفت

شاگردان «احمد دامود» از استادشان گفتند

احمد دامود

سینماپرس: مراسم بزرگداشت احمد دامود در جشن هفته تئاتر در حالی برگزار شد که شاگردان و علاقه‌مندان او در مراسم حضور پیدا کرده و چند کلمه‌ای درباره او صحبت کردند.

به گزارش سینماپرس، مراسم بزرگداشت احمد دامود، محقق، مدرس، مترجم و بازیگر تئاتر ایران در سالن عباس جوانمرد عمارت خانه تئاتر و با حضور هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرهاد آییش از میزبانان این گرامیداشت و از شاگردانش گفت: با توجه به آشنایی چهل ساله‌ای که با احمد دامود داشتم من در فهرست عاشقان او قرار دارم و خودم را خیلی مدیون این شخصیت به لحاظ دانش و نقشی که در بستر تئاتر ایران ایفا کرد، ‌می‌دانم.

وی با اشاره به اهمیت صداقت و شرافت دامود اظهار داشت: نوع برخورد او با دانش و هنر نیز انسانی بود.

سپس محمدرضا خاکی از اساتید دیگر تئاتر و پیشکسوت نیز اظهار داشت: دامود فعالیت زیادی در زمینه بازیگری، ‌ ترجمه و نویسندگی و آموزش تئاتر صورت داده است و مطمئنا زمانی که او به ایران آمد، سبک نویی در بازیگری ایرانی وجود نداشت.

وی تنها منبع موجود در آن دوره برای تئاتر را کتاب‌های استانیسلاوسکی با ترجمه مهین اسکویی به شمار آورد و گفت: دامود کار اساسی در این عرصه کرد و آن هم نقش بزرگی بود که در زمینه تدوین و ارائه مفاهیم در عرصه تئاتر انجام داد در آن دوره در ایران یک کلمه هم از متد اکت صحبت نشده بود.

حامد بهداد از شاگردان و هنرآموزان استاد احمد دامود نیز که در این مراسم شرکت کرده بود، طی سخنانی گفت: سال‌های شاگردی او سال‌های عجیبی برایم بود، استاد و پیری در تئاتر نبود که ما شاگردی‌اش را نکرده باشیم فقط اینکه او مدام از تئاتر و بازیگری و اکتوروز استودیو می‌گفت و این شیوه برایش خیلی جذاب بود.

وی د ر ادامه افزود: ما همه علاقه‌مان این بود که به آنچه او می‌گوید روی صحنه یا جلوی دوربین دست یابیم پس از اینکه کتاب متد اکتینگ دامود در اختیار ما قرار گرفت پنجره جدیدی به رویمان گشوده شد.

در نهایت شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر نیز در صحبت‌هایی با ابراز خرسندی از اینکه این نشست برگزار شده، ‌گفت: این جمع به استاد دامود نشان می‌دهد که چقدر عاشقانه کار کرده و نتیجه عشقش همین دانشجویان هستند.

در پایان این مراسم نیز لوح یادبودی به استاد احمددامود تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.