شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

یکشنبه ۱۵ اردیبهشت

نمایش «ناخدا خورشید» در کانون فیلم خانه سینما

فیلم ناخدا خورشید*

سینماپرس: «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی در کانون فیلم خانه سینما نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، کانون فیلم خانه سینما در برنامه آینده خود، در تاریخ یکشنبه ۱۵ اردیبهشت، ساعت ۱۷، نسخه ترمیم شده فیلم «ناخدا خورشید» اثر ناصر تقوایی را به نمایش می‌گذارد. پس از نمایش فیلم هم نشستی با حضور هارون یشایایی و خسرو دهقان برگزار خواهد شد.

حضور در این برنامه برای همه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان سینما می‌توانند روز نمایش به نشانی تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، شماره ۲۹، خانه سینما مراجعه کنند.

«ناخدا خورشید» برداشتی آزاد از «داشتن و نداشتن» ارنست همینگوی، نوشته ناصر تقوایی، محصول سال ۱۳۶۵ است. داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی، پروانه معصومی، فتحعلی اویسی، جعفر والی، غلام‌حسین نقشینه، علی اصغر گرمسیری و اصغر بیچاره، بازی‌گران فیلم هستند و دیگر عوامل عبارتند از تهیه‌کنندگان: هارون یشایایی و محمدعلی سلطان‌زاده، آهنگساز: فریدون ناصری، فیلمبردار: مهرداد فخیمی، تدوین: ناصر تقوایی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری و سرپرست گویندگان: منوچهر اسماعیلی.

در خلاصه داستان فیلم چنین آمده: خواجه ماجد، ناخدا خورشید را لو می‌دهد و بار قاچاق لنج ناخدا به آتش کشیده می‌شود. دلالی به نام فرحان که می‌خواهد چند فراری سیاسی را از مرز آبی عبور دهد وارد بندر می‌شود و با ناخدا خورشید تماس می‌گیرد. در این میان، چند تبعیدی نیز از فرحان می‌خواهند که اسباب فرار آنان را فراهم کند. به این ترتیب، پای ناخدا به ماجراهای جدیدی کشیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.