چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

در بلبشو بازار «خانه سینما» چه خبر است؟!

از تجمع اعتراضی منشیان صحنه تا تأسیس انجمن های موازی برخلاف اساسنامه/ پنهان کاری در نهادی به اصطلاح صنفی!

خانه سینما- اصناف خانه سینما

سینماپرس: مدتی است که تشتت در خانه سینما به بالاترین حد خود رسیده، هیأت مدیره خانه سینما دیکتاتورمآبانه با حق یکایک اهالی سینما برای خود شاه نشین تشکیل داده و مسئولان ارشد این نهاد به اصطلاح صنفی برخلاف اساسنامه دست به تأسیس انجمن های موازی زده اند که آخرین آن تأسیس انجمن کارگری طراحان فیلم استان تهران به موازات انجمن طراحان صحنه بوده است؛ بر اساس شنیده ها گویا برخی اعضای هیأت مدیره همه تلاش خود را به کار برده اند تا این اخبار رسانه ای نشود!

به گزارش سینماپرس فساد، ریا و پنهان کاری در نهاد صنفی سینماگران بیداد می کند و این اتفاقات باعث شده تا اکثریت قریب به اتفاق اهالی سینما با انتقاد و اعتراض شدید هیأت مدیره این نهاد صنفی را فاقد شایستگی بدانند و حتی بعضاً خواهان بسته شدن خانه سینما هستند!

بر اساس شنیده ها به تازگی تعدادی از اعضای انجمن منشیان صحنه سینمای ایران در اعتراض به هیأت مدیره خانه سینما تجمع اعتراضی در این نهاد برگزار کردند و خواستار به رسمیت شناختن استقلال صنوف و همچنین شفاف سازی در عملکردهای مالی هیأت مدیره خانه سینما شدند؛ صنف انجمن منشیان صحنه اولین صنفی بود که شهامت به خرج داد و تجمع اعتراضی علیه رفتارهای هیأت مدیره خانه سینما تشکیل داد. بر اساس شنیده ها گویا زینت رضا که ریاست این صنف را بر عهده دارد حتی به صورت کلامی با همایون اسعدیان به عنوان نماینده ای از هیأت مدیره درگیر شده است!

اعضای صنف منشیان صحنه که مانند سایر اعضای صنوف دیگر از رفتارهای هیأت مدیره به ستوه آمده اند در این تجمع اعتراضی فریادهای تندی علیه مدیران این مجموعه غیرصنفی سر داده اند؛ شنیده می شود که حتی یکی از اعضای صنف فریاد زده از رفتارهای تان خجالت بکشید! گویا خبرنگارانی هم در این تحصن اعتراضی حضور داشته اند که هیأت مدیره خانه سینما از آن ها خواهش کرده این اخبار را رسانه ای نکنند!

لازم به ذکر است در ماه های گذشته اصرار عجیب دیکتاتومآبان شاه نشین خانه سینما بر این اصل استوار بوده که اعضای این نهاد صنفی که زیرمجموعه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به عنوان صنوف کارگری در ذیل وزارت کار و رفاه اجتماعی ثبت شوند! اتفاقی که با انتقادات و اعتراضات بسیار گسترده اهالی سینما روبرو شده است.

در همین راستا سینماپرس چند ماه قبل گزارش داد که بسیاری از صنوف تن به این قضیه نداده اند اما بر اساس شنیده ها مدیران این نهاد به ظاهر صنفی با تهدید و ارعاب مخالفان ثبت در وزارت کار، آن ها را مجبور می کنند تا تن به خواسته شان دهند؛ اتفاقی که قطعاً نشأت گرفته از روحیه دیکتاتورمآبانه و شاه نشینانه برخی حاضران در خانه سینما است!

این روزها بسیاری از صنوف که همچنان نمی خواهد زیر یوغ ظالمان خانه سینما بروند با حرکتی عجیب و برخلاف اساسنامه خانه سینما روبرو شده اند به نحوی که شاهد تأسیس انجمن های موازی با انجمن خودشان هستند به گونه ای که بر اساس شنیده ها چند روز قبل کامیاب امین عشایری با حمایت حلقه خانه سینما به موازات انجمن طراحان صحنه که ریاست آن را پروین صفری بر عهده داشت، انجمن کارگری طراحان فیلم استان تهران را به ثبت رساند و در میان بهت و حیرت و ناباوری رئیس این صنف که از نظر سینماگران صنفی غیرقانونی است شد.

بر اساس شنیده ها گویا تعدادی از بزرگان صنف اصلی در اعتراض به رفتار غیرحرفه ای این جوان در مجمع عمومی صنف تازه حضور پیدا نکردند و اعتراضات شدید خود را به گوش هیأت مدیره خانه سینما رسانده اند.

هیأت مدیره خانه سینما از یک سو عنوان می کند که صنوف برای ثبت در ذیل وزارت کار تام الاختیار و آزاد هستند و از سوی دیگر در پشت صحنه شورای مرکزی صنوف را تهدید می کنند که اگر در ذیل وزارت کار ثبت نشوید نه می توانید در مجمع عمومی شرکت کنید و نه در هیأت مدیره عضوی داشته باشید! بر اساس شنیده ها همین تهدیدها باعث شده بسیاری از صنوف عزم خود را جزم کنند تا در روز تشکیل مجمع عمومی دست به اعتراض شدید علیه هیأت مدیره خانه سینما بزنند!

مهمتر از همه اینکه شنیده می شود برخی اعضای هیأت مدیره خانه سینما اصرار دارند که ثبت صنوف در ذیل وزارت کار خواسته حسین انتظامی سرپرست فعلی سازمان سینمایی است؛ این حرف ها باعث شده تا برای برخی از اهالی سینما این سوأل به وجود آید که آیا انتظامی با هیأت مدیره خانه سینما توافقات پشت پرده ای دارد؟

در نهایت اینکه شنیده می شود یکی از اعضای صنوف که از برخی تخلفات هیأت مدیره آگاه است آن ها را تهدید کرده که در صورت اعمال فشار بیشتر بر روی صنوفی که تمایل به ثبت در ذیل وزات کار ندارند، دست های آن ها را «رو» کند! آیا این آغاز یک جنگ تمام عیار میان هیأت مدیره خانه سینما با صنوف خواهد بود؟!

اخبار مرتبط

نظرات

  • سمانه ۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۹:۴۱
    0 1
    آقا چرا جو میدی من خودم تویه اون جلسه بودم مشکل سر چیز دیگه ای بود اصلا که به این مسایل کشیدنش انجمن موازی کجا بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.