یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

این هفته در بخش مرورآثار؛

«سوپراستار»، «ضیافت» و «بی‌پولی» روی آنتن «نمایش» تلویزیون می‌روند

شبکه نمایش

سینماپرس: تلویزیون در بخش مرور آثار سینمایی خود به فیلم‌هایی با فیلمبرداری "علیرضا زرین دست" همچون «سوپراستار»، «ضیافت»، «بی‌پولی» و «دو فیلم با یک بلیت» می‌پردازد.

 به گزارش سینماپرس، این هفته در بخش صحنه گران(مرورآثار)، فیلم‌هایی با  فیلمبرداری "علیرضا زرین دست" از  این شبکه پخش می‌شوند. علیرضا زرین‌دست مدیر فیلم‌برداری کشورمان، فعالیت هنری خود را با فیلم "وسوسه شیطان" به عنوان دستیار فیلمبردار در سال ۴۶ آغاز کرد. وی فیلمبردارصاحب سبکی است که استفاده از تخته الوار ابداعی‌اش، گرفتن پلان، سکانس همراه با حرکات پیچیده دوربین و یا نورآبی فقط بخش از روش کاری زرین دست در نحوه فیلمبرداریش است.

زرین دست فیلمهایی چون "نقاب"، "سنگ، کاغذ، قیچی" و "صحنه جرم ممنوع" را در مقطع متفاوتی تصویر برداری کرد ولی تصادفاً کنار یکدیگر به نمایش در آمد و نظر همگان را به خود جلب کرد. فیلم "فرزند خاک" جزء آثاری بودند که به خاطر آن زرین دست در دوره ششم و دوازدهم جشن خانه سینما تندیس زرین بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد. همچنین در دوره سیزدهم جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم برداری برای فیلم "پری"شد.

زرین دست هنرمندی است که همواره در حال تجربه کردن است و با خلاقیتی که در کارش دارد ابزارهای ویژه ای را طراحی کرده که از آنها، برای ارائه آثاری با کیفیت تر استفاده می کند. "خانه خلوت"فیلم جمعه بیستم اردیبهشت به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده با بازی بازیگرانی همچون زنده یاد عزت‌الله انتظامی ونیکو خردمند  که در سال ۱۳۷۰ ساخته شده‌است.

این فیلم در دهمین دوره جشنواره فیلم فجر در چندین رشته نامزد دریافت جایزه شده بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و لوح تقدیر بهترین بازیگر نقش اول و دوم مرد را از آن خود ساخته‌است. همچنین این فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرده است.

فیلم‌های بخش مرور آثار شامل فیلم‌های "سوپراستار"، "دوفیلم با یک بلیت"، "ضیافت"، "ملکه"، "پاکباخته"، "بی‌پولی" و "خانه خلوت" به ترتیب از شنبه چهاردهم تا جمعه بیستم اردیبهشت ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.