یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما خبرداد؛

ساخت قصه‌های قرآنی سفارش شبکه قرآن برای سریال‌سازی

حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما

به گزارش سینماپرس: حجت‌الاسلام محسن عرفاتی گفت: شبکه قرآن و معارف سیما در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است؛ سریال‌های دینی در کنداکتور شبانه شبکه ماندگار شد و از این به بعد شبکه قرآن برای سریال و کارهای نمایشی برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص ساخت سریال و توجه به حوزه سریال‌سازی مذهبی و دینی به تسنیم،  گفت: چندی است سریال در کنداکتور شبکه قرآن مورد توجه قرار گرفته و مخاطب هم به سریال‌های دینی و قصه‌های قرآنی علاقه دارد. در حال حاضر سریال «یوسف پیامبر» روی آنتن است و در ماه مبارک رمضان، ادامه این سریال را مردم خواهند دید. این زمان پخش سریال یعنی ساعت ۲۳ تا پایان سال به صورت مستمر و ثابت برای پخش سریال باقی خواهد ماند. چرا که پس از سریال «یوسف پیامبر»، «اصحاب کهف» پخش خودش را شروع می‌کند.

وی افزود: من به رئیس سازمان صداوسیما و دیگر دست‌اندرکاران حوزه سریال‌سازی، پیشنهاد داده‌ام قصه‌های قرآنی ساخته شود و سفارش هم خواهیم داد. چرا که قصه‌های قرآنی کم نداریم و قطعاً مخاطب ما هم از استقبالی که نسبت به سریال‌های دینی و مذهبی نشان می‌دهد ثابت کرده بایستی در این راستا بیشتر قدم برداریم. خودمان قطعاً این فرصت تأمینی سریال را در شبکه قرآن ادامه می‌دهیم و فیلم‌های معناگرای دینی و مذهبی پخش خواهد شد. ان‌شالله در این حوزه بتوانیم با سفارش‌هایی که به مرکز سیمافیلم می‌دهیم کارهای جدید سریالی با قصه‌های قرآنی جذابی را به آنتن برسانیم.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به کار ویژه این شبکه در حوزه مستندسازی، خاطرنشان کرد: در حوزه مستند هم کارهایی را شروع کرده‌ایم که به زندگی علما می‌پردازد. علمایی که تا به حال درباره‌شان صحبتی نشده مثل پسر شهید شاه‌آبادی استاد حضرت امام(ره) و یا آیت‌الله مومن مستندسازی انجام دادیم که صبح‌ها روی آنتن می‌روند. در ادامه هم به علمای دیگر می‌پردازیم و خط تولید مستند در شبکه قرآن و معارف سیما مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه به برنامه سحر شبکه قرآن اشاره کرد و گفت: «خلوت انس» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی ماست که همه‌روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲:۳۰ الی ۴:۳۰ بامداد به صورت زنده با اجرای شهریار ضیاءآذری همراه بیداردلان و سحرخیزان این ماه نورانی است. کلام بزرگان، فرازهایی از دعای های ابوحمزه و سحر، کارشناسی‌های کوتاه توسط واعظین مطرح، ارتباط با مشهدمقدس و همچنین مناجات‌خوانی و شعرخوانی توسط ذاکرین و شاعران اهل بیت(ع) از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «خلوت انس» است.

حجت‌الاسلام عرفاتی تأکید کرد: سه برنامه ترتیل‌خوانی داریم که نخست بعد از نماز صبح به صورت زنده از آران و بیدگل روی آنتن می‌رود. دومین ترتیل‌خوانی از حرم امام رضا(ع) به صورت زنده پخش می‌شود و سومین جمع ترتیل‌خوانی ساعت ۱۵:۳۰ در حرم امام خمینی(ره) تولید شده و به آنتن می‌رسد.

وی در خصوص ویژه‌برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما افزود: ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما «ماه بهشت» نام دارد که این برنامه با ساختاری گفتگومحور و رویکردی ارشادی، اطلاعاتی و سرگرمی، همه‌روزه از ساعت ۱۹ با اجرای سیدوحید مرتضوی به صورت زنده پخش می‌شود. معرفی و پرداختن به چهره‌های قرآنی مانند حافظان قرآن، قاریان و عاملان به قرآن، گفتگو با مهمانان موفق در عرصه اجتماعی، فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد و همچنین پخش آثاری از خواننده‌های آیینی، گروه‌های تواشیح، شاعران و مداحان و نیز پخش بسته اذانگاهی شامل تلاوت، تواشیح، دعا و اذان از بخش‌هایی است که برای «ماه بهشت» درنظر گرفته شده است.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به جُنگ شبانه رمضانی «عطر رمضان»، خاطرنشان کرد: جنگ شبانگاهی «عطر رمضان» از دیگر تدارکات این شبکه در ماه مبارک رمضان است که هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای مهدی آقابیگی به صورت زنده از باغ موزه کتاب تهران روی آنتن می‌رود. دعوت از شخصیت‌های مذهبی، قرآنی و خانواده‌های قرآنی شامل حافظان، قاریان و مدرسان قرآن به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت سرپرستی شبکه قرآن به کجا خواهد رسید و شما را می‌توانیم مسئول شورای معارف سیما هم بدانیم، تأکید کرد: ان‌شاالله من در شبکه قرآن ماندگار خواهم بود و در شورای معارف سیما هم اتفاقاتی را جلو می‌بریم که هم در حوزه شبکه و هم شورای معارف کارهای جدیدی را انجام خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.