دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

دبیر اجرایی جشنواره شعر مادر انقلاب خبر داد؛

۱۰ اثر برگزیده جشنواره شعر «مادر انقلاب» (مرضیه دباغ) مشخص شدند

کنگره سراسری شعر «مادر انقلاب»

سینماپرس: دبیر اجرایی جشنواره شعر مادر انقلاب گفت: پس از داوری آثار واصله برگزیدگان مشخص شده‌اند و بزودی ۱۰ نفر برتر در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

به گزارش سینماپرس، نغمه مستشار نظامی دبیر اجرایی جشنواره شعر مادر انقلاب در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: جشنواره شعر «مادر انقلاب» با موضوع مرضیه حدیدچی دباغ توسط سایت شاعران پارسی زبان و مشارکت بسیج هنرمندان همزمان با ۴۰ سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.

* ۱۰ اثر برگزیده جشنواره شعر مادر انقلاب مشخص شدند

دبیر اجرایی این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون در این موضوع کاری نشده بود و مسئله بکر بود، اما آثار بدیع و خوبی به دست ما رسید، حدود یک جلد کتاب اثر واصل شده است، داوری‌ها انجام شده ۱۰ اثر برگزیده مشخص شده اند و بزودی در اختتامیه تجلیل خواهند شد.

* کتاب جشنواره منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه تامین جوایز بر عهده بسیج هنرمندان است و بزودی اختتامیه برگزار خواهد شد، ابراز داشت: آثار واصله بیشتر درباره شخصیت «خانم حدیدچی»، دفاع ایشان از کیان زن ایرانی اسلامی و زن مسلمان ایرانی، حضورشان با چادر در برنامه‌هایی چون دیدار با مقامات شوروی سابق، مجاهدت‌های ایشان در زندان و ... بود.

مستشار نظامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکثر آثار واصله مرتبط با موضوع بود و سایر آثار با محوریت مادران شهداست که از داوری خارج شده است.

وی در پایان تصریح کرد: علیرضا قزوه و عبدالرحیم سعیدی راد دبیر علمی جشنواره هستند و تهیه کتاب هم توسط این شاعران و بنده انجام می‌شود.

گفتنی است، ‌ فراخوان کنگره سراسری شعر با محوریت شخصیت بانوی انقلابی سرکار خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) چندی پیش منتشر شده بود. ‌محور کنگره سراسری شعر ‌پیرامون شخصیت و سیره زندگی بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی ناپذیر خانم مرضیه حدیدچی دباغ اعلام شده بود که تا بیستم فروردین ماه علاقه مندان فرصت داشتند آثار را به دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.