دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

با حضور کارشناسان مختلف؛

جشنواره تئاتر فجر آسیب‌شناسی می‌شود

نشست «آسیب‌شناسی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»

سینماپرس: نشست «آسیب‌شناسی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» با حضور کارشناسان مختلف در ۶ عنوان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نشست‌ «آسیب‌شناسی جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر» با حضور کارشناسان مختلف در شش عنوان برگزار می‌شود. عنوان‌ها، اسامی کارشناسان و زمان نشست‌ها به شرح زیر است:  

نشست جایگاه، ضرورت، هویت و اهداف، کارشناسان: رضا کیانیان، محمدعلی خبری، احسان زیورعالم، پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۵ تا ۱۶:۴۵، نشست نقش تئاتر استان‌ها، کارشناسان: آرش دادگر، توحید معصومی، کامران شهلایی)، پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۸:۳۰ و داوری محمدرضا خاکی، فارس باقری، بهزاد آقاجمالی ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۱۵.

نشست ساختار اجرایی و هنری با حضور کارشناسان: بهروز غریب‌پور، حسین پارسایی، ناصر حبیبیان)، جمعه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۵ تا ۱۶:۴۵، نشست فعالیت‌های بین‌الملل با حضور کارشناسان: قطب‌الدین صادقی، محمدرضا علی‌اکبری، آرش عباسی، جمعه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۸:۳۰، نشست چشم‌انداز جشنواره براساسِ الگوها و نمونه‌های جهانی با حضور کارشناسان: مهدی مشهور، علی شمس، اصغر نوری، جمعه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۱۵ است.

همچنین روز شنبه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ گفت‌وگو و تبادل نظر با رییس و دبیر سی و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر با حضور شهرام کرمی و نادر برهانی‌مرند برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان، کارشناسان، اصحاب مطبوعات و هنرمندان می‌توانند سوالات و بحث‌های کارشناسی خود را بی‌واسطه مطرح کنند. نشست‌ «آسیب‌شناسی جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر»   به دبیری مهرداد رایانی‌مخصوص و مدیریت اجرایی میلاد نیک‌آبادی به مدت سه روز در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار می‌شود.  

*شروع فعالیت دبیر بیست و دومین «جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر» با سفر به اروند

مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه بیست و دومین «جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر»، پس از اعلام رسمی فراخوان این دوره از جشنواره، حمیدرضا آذرنگ، دبیر این رویداد برای بازدید از فضای سخت‌افزاری و همچنین دیدار با هنرمندان و اعضای دبیرخانه استانی، طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت) به منطقه آزاد اروند سفر کرد.

وی در این سفر، ضمن دیدار با مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و گفت‌وگو درباره وضعیت و شرایط کنونی شهرهای خرمشهر و آبادان برای برگزاری بیست و دومین «جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر»، شنونده گزارش ارائه شده از نقاط قوت و کاستی‌های دوره‌های قبل از سوی مسئولین و معاونین نیز شد.

در این نشست حمیدرضا آذرنگ با اشاره به دلایل پذیرفتن این مسئولیت و همچنین اشاره به دغدغه‌های شخصی خود برای حفظ شان و منزلت مردم جنوب کشور به ویژه استان خوزستان و شهرهای خرمشهر و آبادان، مبنای هر اقدام فرهنگی را در این دوره از جشنواره احترام مطلق به شهروندان و هنرمندان میزبان دانست.

دبیر این دوره از جشنواره در جمع هنرمندان حاضر در نخستین دیدار رسمی، ضمن تشریح بخش‌های مختلف فراخوان، قسمتی از برنامه‌های اجرایی خود را تشریح کرد و همکاری موثر، مشارکت دغدغه‌مند و مشورت تخصصی، توسعه‌دهنده و قدرتمندتر از دوره گذشته را از برگزارکنندگان این دوره از جشنواره خواستار شد.

همچنین دبیر بیست و دومین دوره «جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر» در مدت زمان اقامت خود از دبیرخانه مرکزی، سالن‌های نمایشی، کنفرانس و محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شهرهای خرمشهر، آبادان و منطقه ویژه اروند بازدید کرد. قرار است طی ماه‌های آینده نیز بررسی و نیازسنجی به صورت میدانی صورت گرفته و تامین امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز گروه‌های شرکت‌کننده به شکل مناسب‌تری انجام شود.

بیست و دومین «جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر» در بخش‌های صحنه‌ای، نمایش کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و محیطی، آبان سال جاری به دبیری حمیدرضا آذرنگ در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

*شادباش مجموعه تئاتر شهر به هنرمندان برگزیده جشن بازیگر

مدیریت مجموعه تئاتر شهر در پیامی کسب جوایز برتر بازیگری در شانزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر را تبریک گفت.

سعید اسدی در این پیام ضمن ابراز خرسندی نسبت به گرامیداشت جایگاه ارزشمند تمامی بازیگران سخت کوش تئاتر ایران، افتخار آفرینی میکائیل شهرستانی بازیگر نمایش «آوازه خوان خیابان منهتن»، مونا فرجاد بازیگر نمایش «پرواز در تاریکی»، ناصر عاشوری بازیگر نمایش «لیرشاه»،  مجید نوروزی بازیگر نمایش «آمادئوس»، نسرین درخشان زاده بازیگر نمایش «خانه برنارد آلبا» و «آمادئوس»، حسین کشفی اصل بازیگر نمایش «شلیک به تئاتر شهر»، پرستو گلستانی بازیگر نمایش «عکس خانوادگی» و فرزین محدث برای نمایش «استیو جابر» را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تئاتر ایران همچون رودی جوشنده و خروشان بتواند بیش از پیش فرصتی برای درخشش و تدوام درخشش بازیگران توانا و مستعد بر صحنه فراهم کند.

شایان ذکر است اجراهای آوازه‌خوان خیابان منتهن، پرواز در تاریکی و لیرشاه از جمله آثاری بود که در فصل تئاتری ۱۳۹۷ در این مجموعه روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

*فراخوان مسابقه عکاسی تئاتر از نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید»  

گروه تئاتر چارسو با همکاری انجمن عکاسان خانه تئاتر مسابقه عکاسی ار نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» برگزار می‌کند.

طبق فراخوان منتشر شده، روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ گروه نمایش میزبان عکاسان جهت مسابقه عکس تئاتر خواهند بود و عکاس برتر پس از داوری که توسط انجمن عکاسان خانه تئاتر انجام خواهد شد معرفی و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان جایزه به برگزیده تعلق خواهد گرفت.  نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» به نویسندگی مژگان  خالقی و کارگردانی حسن جودکی از ۱۶دیبهشت هر شب در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

فراخوان مسابقه عکاسی تئاتر به شرح زیر است:  ۱-  هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۳ قطعه عکس بافرمت jpg  ( ۷۲dpi و طول ۱۰۰۰ pix) در این مسابقه شرکت کند.   ویرایش عکس‌ها فقط در حد اصلاح رنگ، نور و کادر بندی مجاز است. جابه جایی عناصر تصویری یا تلفیق چند عکس با یکدیگر مورد داوری قرار نخواهد گرفت.  ستاد اجرایی ارسال کننده را صاحب اثر می شناسد، در صورتی که خلاف آن ثابت شود تمامی امتیازات باطل و اثر مزبور از مرحله ارزیابی و نمایشگاه احتمالی حذف می‌شود.

جوایز مسابقه برای عکس برگزیده لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت خواهد شد.  هیئت داوران: ۱- ابراهیم حسینی، ‌۲- پریناز آل آقا،  ۳- مصطفی قاهری.  آخرین مهلت ثبت نام برای عکاسی، پایان روز ۱۹ اردیبهشت خواهد بود.   عکاسان مشخصات خود را که شامل: نام و نام خانوادگی و شماره تماس است جهت ثبت نام و رزرو صندلی به شماره واتساپ ۰۹۳۶۲۹۶۲۹۵۳ ارسال کنند.  زمان اجرای مسابقه عکاسی ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ تماشاخانه عمارت نوفل لوشاتو سالن شماره ۱ است.

*آغاز اجراهای «شاه ماهی» از ۲۵ اردیبهشت در پردیس شهرزاد

نمایش «شاه ماهی» به کارگردانی رضا بهاروند از ۲۵ اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. این نمایش تازه ترین اثر مشترک رضا بهاروند و احمد سلگی است که بعد از نمایش «سماعی زاده»  و «زهرماری» اجرا می‌شود.

امیر جدیدی، علی شادمان، الناز حبیبی، فائزه یوسفی، کیوان محمدی، مهران میری، سارینا ترقی، نصیر ساکی و پرستو معین بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و امیر جدیدی بازیگر اصلی این نمایش بعد از گذشت چند سال دوری از صحنه نمایش، با «شاه ماهی» به عرصه تئاتر باز خواهد گذشت.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این نمایش هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود و امکان خرید بلیت اینترنتی این نمایش برای مخاطبان تئاتر فراهم است. از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه و به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان این اثر نمایشی بعد از افطار و در ساعت ۲۰:۱۵ روی اجرا می‌شود. هوتن شکیبا و ستاره پسیانی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و تهیه‌کنندگی این نمایش برعهده محمد قدس است.

نمایش «حکم» عنوان تازه‌ترین اثر نمایشی در پردیس تئاتر شهرزاد است که اجراهای خود را از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز کرده است و در روزهای ابتدایی توانسته مخاطبانی را با خود همراه کند. این نمایش به کارگردانی مسعود ترابی، هرشب ساعت ۲۱:۳۰ و بعد از افطار در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و به نقد یک سبک زندگی اجتماعی می پردازد، بهنام شرفی، ترلان پروانه، محمد هادی عطایی، مونا فائز پور، کاوه آهنگر و آذین فهیمی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.