جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

ژانگ زئی «مادرخوانده» می شود؛

اهدای جایزه شوپارد در جشنواره کن ۲۰۱۹ توسط بازیگر «گودزیلا»

ژانگ زئی

سینماپرس: ژانگ زئی بازیگر چینی فیلم سینمایی «گودزیلا: پادشاه هیولاها» به عنوان «مادرخوانده» جشنواره فیلم کن امسال انتخاب شد تا جایزه شوپارد را به برندگانش اهدا کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در نوزدهمین سال اهدای جایزه شوپارد در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹،  ژانگ زئیاین جایزه را به دو برنده جوان امسال اهدا می‌کند.

جایزه شوپارد که از سوی برند شوپارد ایجاد شده هر سال دو جایزه ویژه به بازیگران در حال ظهور (زن و مرد) اهدا می‌کند.

برندگان این جایزه را یک گروه کارشناس تعیین می‌کنند تا از دو بازیگر جوان در مسیر کاری‌شان حمایت شود. این جایزه از سال ۲۰۰۱ ایجاد شده و هر سال در جشنواره فیلم کن توسط یک اهدا کننده که از وی به عنوان «مادر خوانده» یا «پدرخوانده» یاد می‌شود، اهدا می‌شود.

امسال به عنوان مادرخوانده ژانگ این جایزه را به دو بازیگر جوان زن و مرد اهدا می‌کند. سال پیش دایان کروگر بازیگر آلمانی اهداکننده این جایزه به جو آلوین و الیزابت دیبیکی بود.

شارلیز ترون، التون جان، رابرت دنیرو، شان‌پن، کیت بلانشت، جولین مور،  جود لاو،  گوینت پالترو، ژولیت بینوش و هلنمیرن از جمله پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌های پیشین کن بوده‌اند.

ازرا میلر، شایلین وودلی، لوگان لرمان، جیمز مک‌آووی، جان بویگا و گائل گارسیا برنال از جمله دریافت کنندگان پیشین این جایزه بودند. ماریون کوتیار سال ۲۰۰۴ این جایزه را دریافت کرد.

ژانگ ۴۰ ساله که برای نقش‌آفرینی در فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» شهرت جهانی یافت دومین ارایه‌کننده چینی است که این جایزه را به برندگانش اهدا می‌کند. گانگ لی در سال ۲۰۰۲ ارائه کننده این جایزه بود. ژانگ و گانگ با هم در سال ۲۰۰۵ در فیلم «خاطرات یک گیشا» بازی کرده‌بودند.

در مراسم اهدای این جایزه که در آگورا نزدیک جشنواره برگزار می‌شود،  پی‌یر لسکور رئیس جشنواره، تیری فرمو مدیر هنری کن و کارولین شوفل مدیر هنری شوپارد شرکت می‌کنند.

ژانگ زئی که کارش را با بازیگری در اپرای چینی شروع کرد با کارگردان بزرگی همچون ژانگ ییمو، انگ لی، وونگ کار وای، چن کایگه، تسوئی هارک، لو یه، سیجون سوزوکی،  فنگ شیائوگانگ و راب مارشال کار کرده است.

وی تاکنون نامزد جوایز پرشماری از جمله سه جایزه بفتا و یک جایزه گلدن گلوب شده‌است.

ژانگ بازیگر فیلم در دست اکران «گودزیلا: پادشاه هیولاها» است که از ۳۱ ماه می راهی سینماها می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.