جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی:

وظیفه شبکه‌های برون مرزی مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای غرب است

محمدجواد جمالی نوبندگانی

سینماپرس: محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در دیدار از معاونت برون مرزی رسانه ملی، وظیفه شبکه‌های برون مرزی را مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب علیه ایران دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در دیدار خود از معاونت برون مرزی رسانه ملی، درباره اهمیت وجود شبکه های برون مرزی تاکید کرد: شبکه های برون مرزی رسانه ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی توانستند انحصار اخبار توسط خبرگزاری های غربی و آمریکایی را که همواره بر محور اهداف و منافع دولت هایشان سیاستگذاری می شد، بشکنند و صدای بی صدای مردمی از جهان شوند که مدت ها در سایه غول‌های رسانه ای، محو شده بودند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، رسانه های نظام به بلندگوی حقیقت جوی مردم فلسطین، غزه، لبنان و یمن تبدیل شدند و با روشنگری، افکار عمومی جهان را نسبت به وقایع و رویدادهای مهمی که همواره مورد کتمان و سانسور خبری قرار می گرفت، آگاه کردند.

نماینده مردم فساء در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که شبکه های برون مرزی در رساندن پیام انقلاب و اندیشه ها و آرمان های نظام و صدای مظلومان جهان انجام می دهند بسیار مهم است و از اقدامات بازدارنده محسوب می شود و رسانه های معاند و مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدت هاست با این واقعیت روبه رو شده اند که انحصار رسانه ای شکسته شده است و تنها در اختیار آنها نیست. در عصر رسانه های نوظهور و شبکه های اجتماعی، وجود شبکه ها و کانال های برون مرزی به نوعی به ارتباط بین دوستان نظام جمهوری اسلامی و رسانه های هم سو کمک بسیار بزرگی کرده است و این افزایش ارتباطات فرهنگی و رسانه ای، بستری برای فضای صمیمی به منظور تبادل ارتباطات میان رسانه های هم سو فراهم کرده و تاثیرات شگرف خود را در حوزه اطلاع رسانی گذاشته است.

جمالی نوبندگانی درباره اقدام جمهوری اسلامی درباره توقف بخشی از اقدامات ایران در قبال توافق برجام گفت: جمهوری اسلامی حتی پیش از آغاز مذاکرات برجام، حسن نیت خود را در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای بارها اثبات کرده بود و بعد از امضای برجام نیز همواره به تعهدات خود پایبند بود و این مورد به کرات در گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تاکید شده است اما با خروج آمریکا از برجام و در اعتراض به اقدامات ناکافی سایر کشورهای عضو این توافق، جمهوری اسلامی تصمیم گرفت با دادن مهلتی به کشورهای( ۱+۴) برای انجام تعهدات خود، بخشی از اقدامات خود را در اجرای برجام کاهش دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در این برهه حساس که بی شک رسانه های آمریکایی و غربی به دنبال ایجاد موج منفی علیه ایران هستند باید رسانه های نظام به ویژه شبکه های برون مرزی با دعوت از کارشناسان و اهل فن، ابعاد مختلف این مساله را به درستی اطلاع رسانی کنند و بر این مساله که جمهوری اسلامی علیرغم عهدشکنی آمریکا و کوتاهی اروپا، همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تاکید شود. این بسیار مهم است که افکار عمومی دریابند که جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات و تحریم های ظالمانه و یک سویه آمریکا که برخلاف روح برجام علیه ایران اعمال شده، همچنان به تعهدات خود عمل کرده و آغارگز این تصمیم نبوده است.

وی افزود: کارمندان خالص و مجاهد معاونت برون مرزی که همچون سربازان گمنام به درستی و شایستگی در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کنند باید خویشتن‌داری ایران در مساله برجام و اجرای تمامی تعهدات و بدعهدی آمریکا و راهبرد تازه ایران در قبال توافق برجام را به درستی در برنامه سازی ها با بهره گیری از کارشناسان اهل فن، شفاف سازی کنند و نباید اجازه دهند آمریکا که علاوه بر اعمال تحریم های اقتصادی، جنگ رسانه ای به راه اندازد و افکار عمومی جهان را با ترفندهای تبلیغاتی با خود هم سو کند.

جمالی نوبندگانی در این بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری بین المللی تصویری «ایران پرس» دیدار و از نزدیک با روند کار این خبرگزاری تازه تاسیس معاونت برون مرزی صدا و سیما آشنا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.