جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

وضعیت اکران در سینمای ایران؛

آمار جدولی فروش فیلم ها در هفته ای که گذشت

فیلم‌های سینمایی روی پرده

سینماپرس: سینمای ایران این هفته توانست به رکورد فروش چهار میلیارد و ۶۹۰میلیون تومانی دست پیدا کند. حال باید دید که با اضافه شدن شش فیلم جدید به چرخه اکران از هفته آینده جدول فروش دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، سینمای ایران این هفته توانست به رکورد فروش چهار میلیارد و ۶۹۰میلیون تومانی دست پیدا کند که دو میلیارد و ۶۹۷میلیون تومان آن به تهران اختصاص دارد، فروشی که نسبت به چند هفته اخیر رشد امیدوارکننده‌ای داشته است.

بازگشت شهاب حسینی به سینما

حسینی این بار با فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی در نقش مردی ظاهر شده که همسرش را در سانحه رانندگی از دست داده و با دخترش نبات زندگی می‌کند.

نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی دیگر بازیگران «نبات» را تشکیل می‌دهند که در دو روزی که روی پرده رفته است، توانسته ۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

حمید فرخ‌نژاد در قامت یک سامورایی

دیگر فیلمی که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته است، فیلمی کمدی با بازی چهره‌هایی، چون حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله و هومن حاجی عبداللهی است، «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری.

«سامورایی در برلین» در میان شش فیلمی که به تازگی روی پرده رفته‌اند با ۱۷۰ میلیون تومان، بیشترین میزان فروش را داشته است و انتظار می‌رود که این فیلم به رقیب جدی برای «تگزاس ۲» در صدر گیشه هفتگی بدل شود.

نگاهی به سایر فیلم‌های جدید روی پرده

«وکیل مدافع» دیگر فیلمی است که به تازگی روی پرده رفته است، فیلمی به کارگردانی سلما بابایی، دختر شهید عباس بابایی که براساس آنچه پیشتر اعلام شده بود، موضوعی مشابه با «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی دارد. با این تفاوت که شخصیت اصلی این قصه به اختیار به جبهه رفته است.

ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمود عزیزی، مجید یاسر، شهرام قائدی و بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند که در دو روز اول اکران، پنج میلیون تومان فروش داشته است.

«خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی هم که نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، از روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه اکرانش را در سینماهای کشور آغاز کرد، فیلمی اجتماعی که در آن پژمان بازغی، لیلا زارع، گوهر خیراندیش، ناصر هاشمی و ... به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم هم تا به امروز هفت میلیون و ۲۳۸ هزار تومان فروش داشته است و باید دید که در ادامه مسیر اکران چه جایگاهی را برای خود دست و پا می‌کند.

«تولدت مبارک» هم که از حضور بازیگرانی، چون اکبر عبدی و محمدرضا فروتن بهره برده است، فیلمی در حوزه کودک و نوجوان است که در دو روز نخست اکران با وجود آنکه از تبلیغات هم بهره‌مند است، نتوانسته به فروش خوبی دست پیدا کند.

تگزاس ۲ به صدرنشینی در گیشه ادامه داد

در میان هفت فیلم دیگر روی پرده، «تگزاس ۲» با یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان و همچنین ۱۹۶ هزار و ۷۴۸ نفر تماشاگر صدرنشینی خود را بر جدول فروش هفتگی تداوم بخشید و فروش کلی خود را هم به هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رساند.

در مقابل «متری شیش و نیم» که پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ تا به امروز است، این هفته توانست یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان بفروشد و ۱۱۲ هزار و ۳۱۴ نفر را به سینماها کشاند، فیلم روستایی البته به تازگی از مرز ۲۴ میلیارد تومان فروش گذشت.

ترتیب سایر فیلم‌ها هم همچون گذشته تداوم دارد و فیلم‌های «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی و «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در رتبه‌های بعدی جدول فروش هفتگی قرار دارند. حال باید دید که با اضافه شدن شش فیلم جدید به چرخه اکران از هفته آینده جدول فروش دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

آمار جدولی فروش فیلم ها

متری شیش و نیم: ۲۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان
چهارانگشت: ۱۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان
تگزاس۲: ۸میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
زندانی‌ها: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
ژن خوک: ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان
پیشونی سفید۳: ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
غلامرضا تختی: ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
سامورایی در برلین:۱۷۰ میلیون تومان
نبات: ۵۰ میلیون تومان 
به دنیا آمدن: ۱۰ میلیون تومان
وکیل مدافع: ۵ میلیون تومان
تولدت مبارک: ۱ میلیون تومان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.